Dag allen,
De hendel van de CV-vulkraan is afgebroken.
Open en dicht draaien gaat alleen heel voorzichtig met een
tangetje op het draaipunt.
Het plan is dus om te vervangen.
Een aantal vragen:
Het plan is om de vulslang aan te sluiten op het vulpunt, en de
slang is de PVC buis te hangen om het systeem leeg te laten lopen.
Kan deze buis de hoeveelheid water aan? Aangezien ik de stroom niet
makkelijk kan stoppen ben ik er wat huiverig voor dat de boel overstroomt.
Is het daarna een kwestie van vulpunt losschroeven van de T-splitsing,
en een nieuwe erop draaien?
Ik heb wel wat kranen vervangen, dat is ongeveer mijn ervaring met
"loodgieterswerk". Is dit in principe vrij simpel, of schat ik het wat te
makkelijk in?
Stappenplan:
- stekker uit CV
- radiatoren dicht
- vulslang aansluiten
- andere einde in PVC-afvoer
- vulpunt open draaien
- vulpunt losdraaien met waterpomptang
- eventueel nieuwe tape om schroefdraad
- nieuw vulpunt erop
- systeem bijvullen tot 2 bar
- radiatoren openen en ontluchten
Vergeet ik iets?
Dank!
De hendel van de CV-vulkraan is afgebroken.
Open en dicht draaien gaat alleen heel voorzichtig met een
tangetje op het draaipunt.
Het plan is dus om te vervangen.
Een aantal vragen:
Het plan is om de vulslang aan te sluiten op het vulpunt, en de
slang is de PVC buis te hangen om het systeem leeg te laten lopen.
Kan deze buis de hoeveelheid water aan? Aangezien ik de stroom niet
makkelijk kan stoppen ben ik er wat huiverig voor dat de boel overstroomt.
Is het daarna een kwestie van vulpunt losschroeven van de T-splitsing,
en een nieuwe erop draaien?
Ik heb wel wat kranen vervangen, dat is ongeveer mijn ervaring met
"loodgieterswerk". Is dit in principe vrij simpel, of schat ik het wat te
makkelijk in?
Stappenplan:
- stekker uit CV
- radiatoren dicht
- vulslang aansluiten
- andere einde in PVC-afvoer
- vulpunt open draaien
- vulpunt losdraaien met waterpomptang
- eventueel nieuwe tape om schroefdraad
- nieuw vulpunt erop
- systeem bijvullen tot 2 bar
- radiatoren openen en ontluchten
Vergeet ik iets?
Dank!


