Remeha Quinta 25c - code 5 29

Slaan1974

  • #1
Mijn CV is geinstalleerd in 2003

Mijn CV installatie is nadien in 2005 de warm/koud klep vervangen en nu ook de ventilator vervangen plus ionisator plug. Maar ik krijg nog steeds de code 5 29 elke ochtend in de display.

Weet iemand hoe hiermee om te gaan? We hebben nu al meer dan € 500,- gespendeerd aan onderhoud en reparaties maar het blijft problemen geven. Niet echt duurzaam in mijn ogen.

Het vertrouwen in de verschillende installatie partijen is er ook niet meer.

Mvg,
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Laat Remeha zelf eens komen.
 

Big smurf

  • #3
Storing 5 29 is een bekend verschijnsel.
Het probleem zit in de MCBA (branderautomaat).
Laat de ventilator maar terugplaatsen, daar zit niet het probleem.

Suc6
 

Gorp

Specialist Verwarming
  • #4
Heb er ook al eens problemen mee gehad.
Naar het schijnt zou de elektronica te warm worden, wegens te dicht bij "hete" onderdelen gemonteerd, althans, dat was de verklaring die ik kreeg van Remehakenners...

Misschien andere servicemonteurs die hier mee te kampen hebben (hadden)?
 

Xr8

  • #5
Heb nogal wat van deze toestellen draaien, en ken het probleem niet.
Het vervangen van de ionisatiepen na 4 jaar is niets bijzonders, zie het als het vervangen van bougies in de auto. Dit is nu eenmaal een slijtage onderdeel.

Wat betreft de klep, de problemen hiermee zijn bekend, echter op de ketel zit 2 jaar garantie op onderdelen, mogelijk had u dit nog via garantie vergoed kunnen krijgen.

Het enige probleem wat ik eens met een ventilator heb gehad was een slecht gemonteerde connector welke op de ventilator gedrukt wordt. Dit gaf ook een zeer vreemd gedrag van de ketel maar geen storing.

Misschien toch eens een monteur van remeha erbij halen, die kunnen en weten vaak net iets meer.

Succes.
 

Slaan1974

  • #6
Remeha is langsgeweest en heeft de aansturing vervangen.
Hij vertelde ons dat dit de oplossing is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu