Remeha Quinta 25 blokkeringscode 9

Cor4411

  • #1
Beste mensen,

Omdat onze remeha steeds in de blokkeringsstand ging(aanvoertemperatuur warm water overschreden)heb ik de waterflow schakelaar doorgemeten. Deze bleek -ongeacht of er nu wel of niet warmwatervraag was- in de 'aan' positie te blijven staan. Voor € 40 een nieuwe erin gezet, maar het probleem blijft exact hetzelfde. Op de meter staat duidelijk de waterstroomrichting met een pijl aangegeven.
Toen ik de schakelaar lichtjes verdraaide, waardoor het 'lepeltje' in de schakelaar niet meer de volle waterdruk kreeg, bleek het eventjes weer allemaal goed te zijn.
Helaas gaf hij na een uurtje weer dezelfde melding.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
PS: de branderautomaat en de driewegklep plus motor zijn recent al vervangen.

dank,
Cor
 

Wilibald

Specialist Verwarming
  • #2
Draai de inlaatcombinatie eens dicht, is je probleem dan opgelost? Zoja dan blijft er ergens water lopen.
Zo nee, staat de stromingschakelaar echt goed? De pijl moet naar boven en het binnenwerk kan ook verkeerd om zitten.
 

Arie1

Specialist Verwarming
  • #3
Sensoren vervangen als de stromingsschakelaar nieuw is.
 

Cor4411

  • #4
Dank voor uw reactie.
Welke sensoren bedoelt u specifiek?

dank,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu