Remeha Calenta 28c geeft storing E36 na servicebeurt C

Es225

  • #1
Goedenavond,
Vandaag servicebeurt C uitgevoerd op mijn Remeha Calenta 28c. Sifon en warmtewisselaar schoongemaakt, warmtewisselaar warm water met citroenzuur ontkalkt, tapwatercartridge, ontsteekelektrode en terugslagklep vervangen. Ketel brandt op geforceerd hoog H3, ook iets lager op h3 maar slaat af op geforceerd laag L3. Ketel start wel voor warm water, ionisatiestroom is dan 9,4 uA en ventilatortoerental 6195 per minuut. Ketel start echter niet voor verwarming, na vijf keer afbreken komt storingsmelding E36. Terugplaatsen van oude elektrode en terugslagklep (je weet maar nooit) gaf geen verbetering. Voor de servicebeurt draaide de ketel probleemloos. Wat kan er aan de hand zijn?
JW
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Wilibald

    Specialist Verwarming
    • #2
    Wisselaar niet volgens voorschrift gereinigd, hierdoor is de wisselaar verstopt geraakt.
     

    De loodgieter

    Vaste beantwoorder
    • #3
    Toestel na onderhoud niet afgesteld op O2 CO en CO2?
    Dan kan je deze dingen treffen ja.

    Lekker zelf overal aan draaien gaat ie het misschien wel doen.

    Monteur laten komen en af laten stellen!

    John
     

    Marcn88

    • #4
    Meet de luchtverplaatsing over de wisselaar maar eens na grote kans dat je deze verstopt hebt gepoetst
     

    Es225

    • #5
    Hoe meet je die luchtverplaatsing? En hoe verhelp je een verstopping?
    JW
     

    Verwarming Sp.

    Specialist Verwarming
    • #6
    Met het juiste gereedschap. In dit geval een drukverschilmeter.

    Als de wisselaar inderdaad verstopt is (lijkt het wel op) is het een dure les. Een nieuwe wisselaar kost honderden euro's.

    Wie gooit er ook in vredesnaam citroenzuur in de wisselaar. De onderhoudsinstructie zegt uitzuigen... 🙈
     

    Es225

    • #7
    Is ontstoppen dan niet mogelijk? Een nieuwe in een zeven jaar oude ketel lijkt economisch niet verantwoord....
    Overigens brandt de ketel wel in de standen hoog (SWW en schoorsteenveegmode H3).

    PS: de citroenzuur is in de platenwisselaar voor warm tapwater gegaan, de branderwisselaar is uitgezogen en met een klein borsteltje behandeld.
     

    Verwarming Sp.

    Specialist Verwarming
    • #8
    Begin maar eens de luchtverplaatsing te meten, en een rookgasanalyse. Aangezien je daar zelf geen gereedschap voor hebt, dus een monteur laten komen.

    Als de wisselaar niet vestopt is, en de rookgasanalyse is correct, dan kan het ook nog de SU01 zijn.

    Ik ben bang dat het nog wel eens een hele uitdaging kan worden, om een monteur te krijgen bij een ketel die door jezelf is 'onderhouden'.
     

    JeffreyD94

    • #9
    Dus NIET zeggen dat je hem zelf hebt onderhouden! Als je geluk hebt heeft hij het misschien niet door 😂 (Of staat vreemd te kijken maar kan de link niet leggen.)
     

    PeterXyp

    • #10
    Ik had ook continu e36, van alles geprobeerd, uiteindelijk de stekker eens omgedraaid. KLAAR, nooit meer uitval. Dus toch een fase gevoelige ketel, ook al zegt het handboek van niet. Doe er je voordeel mee, scheelt een hoop kosten
     

    Onderhoudtje

    • #11
    storingcode E36 is een vlamverlies storing. Waaronder geen goede ionisatie, hiervoor zijn diverse redenen zoals je zelf al hebt uitgevonden.
     

    De loodgieter

    Vaste beantwoorder
    • #12
    als het toestel niet op L3 geforceerd blijft branden staan de instellingen niet goed en dienen deze aangepast te worden op de juiste 02 waarde,
    En daar heb je een rendementsmeter voor nodig om dit te doen, botweg er aan draaien en hopen dat ie goed staat werkt niet L3 afstellen is H3 controleren en vice versa
     

    The headhunter

    Specialist Elektra
    • #13
    Topic is al bijna een jaar oud.
     

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu