Recht boren in betontegel (20mm)

Hans1982

  • #1
Hallo allemaal,

Ik moet 20 gaten boren van 20mm in betonblokken (zie afbeelding). Nu heb ik een boormachine en boor die het perfect doen, dus gaten boren is echter geen probleem maar
er moet recht (haaks) geboord worden. Heef iemand hier een oplossing voor? Ik dacht zelf om een boorstandaard te kopen, maar ik zie niet echt welke hier geschikt voor is.

Of heeft iemand nog een andere tip om recht gaten te boren in een betonblok zoals op de afbeelding.

Alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.

Groet,

Hans

20mm boren.JPG
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Auto-Geen

    • #2
    1637312119301.png

    Je blok recht zetten en dit waterpas op je boormachine plakken.
     

    BertPleizier

    • #3
    Blijf zelf rondlopen rondom de betonblokken tijdens het boren. Als je op 1 plek blijft staan voor je bijna altijd schuin. Beweeg je mee rondom het betonblok dan compenseer je het scheefhouden van de boot en is je gat recht.

    Veel mensen vergeten dat de handgreep van een voor schuin staat. Je moet je hand dus schuin houden om recht te boren.

    Wat ook wil helpen is een schrijfhaak naast de boor houden (in 2 richtingen) en daarmee de stand van je boor vergelijken.
     

    Impie

    • #4
    Je kunt ook een L-vorming object (twee houten plankjes, of een hoekanker) op de steen leggen en dan de boor tegen de binnenhoek houden.
     

    Wgb

    Vaste Beantwoorder
    • #5
    Lees ik de titel en kijk ik naar je plaatje.
    Laat ik eens googlen en de afbeelding van betontegels je weet maar nooit. Echter jouw plaatje kom in niet tegen.
     

    Gerrit B

    Specialist Telecom
    • #6
    als je zo'n waterpasje op je boor plakt dan moet je uiteraard wel eerst je boor recht houden voordat je het waterpasje er op plakt :wink:
     

    Vonken_trekker

    Specialist Elektra
    • #7
    Zou een grote kolomboor geen optie zijn?
     

    Peter

    Specialist Bouw/Sanitair
    • #8
    Ik weet niet hoe dik de palen zijn waar je de gaten in wilt boren, maar een gat van 20 mm is best een flink gat.
    Je hebt kans dat de blok kapot springt als je met een boorhamer en een sds boor gaat boren.
    Ik zou dan voor een holle diamant kiezen, dan heb je geen kans op scheuren of kapot gaan.
     
    • Like
    Waarderingen: BertPleizier

    Willem52

    • #9
    Maak een mal, zeker als je er 20 moet boren. Mal met gelijke vorm van de paal vast maken met een lijmtang aan de paal.
     

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu