Prijsverschillen verf op het net

Danny74

  • #1
Hallo heren,

Ik heb kort geleden een 2 blikken verf van een topmerk gekocht, voor een topprijs.
Nu vind ik op internet, zeer concurrerende prijzen.
Scheelt echt enorm...

Mijn enige vraag is, of hier enig verschil in zit met de dure winkel variant.
Qua pigment etc..
Gaat om een buitenverf, dus moet gewoon goed wezen.

Bedankt
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #2
Als merk en soort gelijk zijn zal de verf hetzelfde zijn als in de winkel.

Enorm schelen vond ik nogal tegenvallen.
Op internet 48 euro p/l in de winkel 54 euro/l.
Helaas internet heeft nog 6,95 verzendkosten.
 

Ptah

  • #3
Kwaliteit van merkverf nooit enig verschil gemerkt.

Soms scheelt de prijs het wel. Onlangs 46,22 betaald inclusief verzendkosten voor een liter verf van 54 euro in de winkel. Het wordt interessanter als je veel tegelijk koopt. De verzendkosten lopen nl. niet meteen op als je meer koopt. Soms vervallen de verzendkosten boven de 150 euro.

Maar het is geen manier om rijk te worden. :?
 

Danny74

  • #4
Dank voor jullie antwoorden.

Het gaat er bij mij alleen maar om, dat er geen mindere kwaliteit geleverd word.
Noem me maar ouderwets, maar via internet bestellen, kan je meer een buil aan vallen dan wanneer je te maken hebt met een winkel.
Want kozijnen kaal maken, ontvetten, 2x gronden en dan 2x aflakken, is niet leuk als het blijkt dat je lak niet goed blijkt te zijn.
Zonde van m`n werk :mrgreen:
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Dus wilt u deskundig advies kunnen verkrijgen... en dat kan alleen in de speciaalzaak. Op internet is er niemand die de telefoon opneemt en al helemaal uw vragen niet kan beantwoorden vwb kwaliteitsverschillen.

Het is normaal dat indien u een pallet muurverf koopt hierover meer korting gegeven wordt dan over 1 emmer.
 

Geus

  • #6
Ik betaal graag een paar euro per blik extra om de vakschilder hier in het dorp door de crisis te helpen. Als iedereen hier via internet gaat bestellen, kan deze man zijn winkel wel sluiten. Meestal is het alleen spul kopen, maar toch regelmatig heb je een vraag waar je even niet uitkomt. Dan heb je hier op het forum natuurlijk wel Kees, maar die gaat je niet informeren over de prijs/ kwaliteitverhouding van merken verf/ kwasten e.d. En dat doet de vakschilder wel, en met kennis van zaken.
 

Danny74

  • #7
Jullie hebben gelijk, ik ga straks gewoon lekker naar de winkel.
Die paar euro is uiteraard wel te overzien.

En inderdaad, heb als leek nog heel wat vragen.
Die beste mensen helpen altijd met veel passie en plezier.
Ik ben overstag, word gewoon kopen bij mensen met liefde voor het vak.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #8
@ Geus :prima:
 

Geus

  • #9
Weer een middenstander gered! :wink: Goede keuze, Danny. Voor een verdwenen CD-zaak is internet een prima alternatief, maar een vakschilder in de buurt is beter.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #10
Precies. Als je er vaker komt, krijg je misschien ook nog wat korting. Ik in ieder geval wel :)
 

Eye_in_the_Sky

  • #11
En het is offtopic, maar denk ook even aan de slager, slijter, bakker en groenteboer.

Laten we de vakmannen in ere houden, anders hebben we straks alleen bouwmarkten en supermarkten.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #12
Juistem! :prima: :prima:

Kwaliteitsadviezen met prijs en ververwerkingsadviezen geef ik wel, maar niet op het forum en ook niet voor niets. Hiervoor kan de Pb dienen want het is vaak moeilijk voor de DHZ-er een compleet verftechnisch advies te verkrijgen zonder merken e.d. te noemen.

Hierna kan uw eigen e-mail dienen voor opvolgende correspondentie als u een specifiek uw situatie gericht advies wilt.
 

Jarule

  • #13
Geus schreef:
Weer een middenstander gered! .
Wat een onzin. Zijn de internetondernemer en de vakschilder met een webshop erbij geen middenstander?
 

Boudewijn 033

Specialist Verwarming
  • #14
Dus de mensen hier, betalen gewoon liever veel geld, en gaan naar de winkel, als het voor een stuk minder bestellen op internet???
ik geloof er geen bal van.
ik denk dat 90% van de mensen zich voor laat lichten in een vakhandel, en dan hetzelfde artikel voor een stuk minder besteld op internet.

groeten b
 

Geus

  • #15
Volgens mij is dat sterk afhankelijk van waar je woont. Als je in een dorp woont waar je de laatste deccennia veel detailhandel hebt zien verdwijnen, ga je de waarde daar wel van inzien. Als mijn dorpsgenoten en ik alleen advies gaan inwinnen bij de vakschilder om vervolgens het spul op internet te bestellen, heb ik binnen een paar jaar geen vakschilder meer om advies bij te gaan halen. Zo simpel is het. Daarom heb ik daar wel een paar euro extra voor over en zo denken de meeste dorpsgenoten van mij er ook over. Dat is de mentaliteit, want je weet wat er gebeurd als je je lokale middenstanders niet steunt. Ik heb ook 10 jaar doorgebracht in Den Haag. Dat is totaal anders, daar heb je geen band met de winkeliers en heb je zoveel alternatieven, dat het je niet boeit als er een failliet gaat.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #16
Ik heb net even gegoogled op de parketlak die ik vorige week hier bij de vakschilder gekocht heb. De 1lt. bus wordt bij de goedkopere webshops niet verkocht. Maar uitgaande van de prijs van 0.75lt + verzendkosten ben ik altijd duurder uit. Ik krijg hier 10% korting. De prijs scheelt dan hooguit een paar euro. Dat vind ik niet de moeite.

Als je nou vele liters tegelijk besteld wordt het een ander verhaal, maar ik koop verf gewoon per liter. Ik kan het meteen meenemen en krijg het advies er ongevraagd bij.

In de winkel even op de achterkant van de bussen lezen gaat wat makkelijker dan bij een webwinkel. Er zijn weinig webwinkels die echt de moeite nemen alle informatie erbij te zetten en een vergelijking uit te voeren. Daar mag wel het nodige in verbeterd worden.

Ik koop een hele hoop spullen via internet. Deels omdat dit goedkoper is, soms omdat het dan wordt bezorgd, en ik niet kilometers hoef te rijden. Maar als er een winkel in de buurt is, heeft dat altijd mijn voorkeur. We hebben hier al weinig winkels, daar moet je zuinig op zijn.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #17
@ Jarule: een vakschilder - en ik ga ervanuit dat u hier een kleine zelfstandige bedoelt- heeft geen tijd voor een webshop. U heeft een beeld uit 1960: de huisarts met en apotheek aan huis. Een uiterst zeldzaam fenomeen vandaag de dag. Bovendien zou zo'n vakschilder het tegen de grote jongens snel afleggen : hij kan eenvoudig door kleine inkoop geen hoge korting geven.

Als ik er ook een webshop op na ga houden ben ik 80 uur per week bezig met de huidige rules and regulations die een eigen bedrijfje met zich mee brengt. Die tijd spendeer ik liever met het geven van, op dit forum althans, gratis informatie aan mensen die praktische info willen.

@ Ptah: uw constatering is juist, maar op de quota die u voor een gemiddelde eensgezindswoning nodig heeft ( 3.5 liter voor een voor-en achtergevel gemiddeld volgens de fabrikantonderzoeken, en rekent u erop dat die dit uiterst punctueel blijven volgen ) krijgt u geen extra korting. Die 7 euro extra betaald zich terug in gratis advies. U kunt ook altijd terug met uw vergeten vragen, en die net extra vraag even langs uw neus weg van: ik ben straks aan de keuken toe, wat kan ik daar het beste voor gebruiken?.

Kost u niets extra's. Zoals ik al schreef: op internet krijgt u niemand van een webwinkel aan de telefoon. Deze" kiloknallers" moeten het hebben van volume en niet van vragen waar ze geen antwoord op hebben. En nemen ze wel de telefoon op - gratis of tegen 20 cent per minuut, dan mag u in de wacht en verwijzen ze handig door naar specificatie- en kenmerkenbladen.


Het blijft dus een consumentenkeuze. Of u zit thuis te wachten op TNT tot uw potje verf verschijnt, dan wel u haalt het op bij een servicepoint voor een paar euro goedkoper en ergert zich groen en geel aan de aftersales service, ofwel u loopt / gaat naar de vakhandel die u direct het gewenste product ter hand stelt en u de praktische tips en trucs meegeeft, passant ook uw overige vragen ( de keuken weet u nog) met plezier zal beantwoorden.

Puur voor verfmaterialen:

Internetshoppen zal een steeds grotere plaats innemen. Daar is niks mis mee, want het brengt ook - vermeend - kortzichtig financieel voordeel voor de consument mee. Vrijwel alles is via internet bereikbaar aan informatie en verkrijgen van verf. En je zou wel een dief zijn van je eigen portomonnaie als je een artikel duurder gaat betalen is de redenatie van veel mensen. Die paar euro voordeel is snel verdient, maar ja , die handjes he, daar moet het mee gebeuren wat schilderwerk betreft, want we hebben het hier niet over een ipod of zo..
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #18
:prima:
 

Kacheltje

  • #19
De keuze voor geen of geen service hangt af of je die ook gebruikt. Een schilder met ervaring hoeft geen verdere info lijkt mij. Toch wel fijn dat er ook online voordelige verf te koop is. Respect voor degene die wel online 80 uur per week maakt om ook die groep te voorzien van voordelige verf. :denk:

Mijn ervaring tot nu toe met online winkels is niet slecht en ervaring is dat ze ook service verlenen. Productbeschrijvingen of verwerkingsvoorschriften zijn veelal op je gemak te lezen op het www Als je te lang blijft hangen bij een detailist en zeker met een klant achter je dan voel je ook vaak aan dat je niet te lang moet blijven doorvragen voor je info, anders doet de rij het achter je wel. :mrgreen:

Heel simpel gezegt is het fijn dat je op een gelegen moment ook in de buurt kan aankloppen om nog even wat te halen bij een plaatselijke winkel of het daar gewoon te halen. Ook hier is de ervaring dat je tegenwoordig steeds meer terecht kunt voor de standaard producten die een grote afname hebben, de meer specifiekere producten moeten ook dan besteld worden en ben je nog niet snel geholpen. Dit werkt de run naar de webwinkel ook in de hand. Een winkel waar (zo goed als) niemand iets van wil hebben om welke reden dan ook heeft geen bestaansrecht.

Ik denk dat men er aan moet wennen aan de nieuwe manier van winkelen. Als de webwinkel helemaal geen succes zou zijn is het snel gedaan met de groei daarvan maar dat is toch niet de praktijk. de laatste jaren neemt de groei sterk toe.

Op de vraag nog even:
Groot inkopen, snelle omzet en weinig vaste kosten voor dure winkelpanden werken in het voordeel.

Net als een discounter of een grote super zit daar een verschil dat je niet 80 soorten pakken vla hebt. Wel fijn hoor als je een pak vanille vla nodig hebt. Jemig wat een zoektocht op het koeleiland van een grootgrutter, op de vraag naar waar de vanillevla is krijg je vast het antwoord "naast die kleumende ijsbeer". :mrgreen:
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #20
Zouden Internet winkels het zelfde succes hebben als ze ongeveer dezelfde prijs zouden vragen als de reguliere winkel.
Ze geven toch aardig wat voordelen, nette info op hun site, eenvoudig te bestellen en betalen, je hoeft de deur niet en het wordt aan huis of bij de buren bezorgt. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu