Oude radiatorkraan niet te vervangen?

Beemsterman

  • #1
Hier heb ik een radiator hangen uit de jaren zeventig. De gewone knop wil ik vervangen voor een thermostatische kraan. Nu krijg ik de moer waarmee het kraangedeelte aan de cv-leiding vast zit niet los op een normale manier (met een twee sleutels).

Zijn er trucjes om zo'n vastzittende moer los te krijgen zonder de leiding verder te beschadigen?

Alvast bedankt!

R
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Rola

    Algemeen Bouwkundig Specialist
    • #2
    Foto?
    Gokje, dikwandig systeem.
    En dat is zeer waarschijnlijk geen losse moer.
    Er is draad gesneden op de buis en daar is de kraan opgeschroefd.
    Moer aan de radiator kant losdraaien en dan kan je de kraan losdraaien
     

    Beemsterman

    • #3
    Zijn allemaal niet bijzondere buizen.
     

    Beemsterman

    • #4
    image.jpg
     

    Henk253

    Vaste Beantwoorder
    • #5
    Beste is gewoon aftappen en radiator over zij en dan de kraan vervangen in de juiste lengte wat ie nu is.
     

    Beemsterman

    • #6
    Het probleem wat ik ervaar: de moer aan de linkerkant van de kraan zit muurvast. Ik draai als het ware de linker pijp mee, en als ik teveel kracht zet, ben ik bang dat ik bij de pijp in de wand iets forceer.
    Is er een methode om de moer losser te krijgen?
     

    Henk253

    Vaste Beantwoorder
    • #7
    Wat zit achter die muur dan?
    Wat voor diameter is dat buisje het kan ook dikwandig zijn met schroefdraad zodat de kraan daar direct is op gedraaid.
    Maar je kunt deze moer los draaien en onderste dan doe je radiator overzij.
    Naamloos.jpg
     
    Laatst bewerkt:

    Henk253

    Vaste Beantwoorder
    • #8
    1667406140992.png
     

    Beemsterman

    • #9
    354FD8AD-DC37-493B-BC9D-DA219F907203.jpeg
    354FD8AD-DC37-493B-BC9D-DA219F907203.jpeg

    het gebeuren van onder gefotografeerd.
     

    Auto-Geen

    • #10
    De linker pijp niet verdraaien want de kans op lekkage in de kloof is dan aanwezig. Strak langs de oude kraan afzagen , een nieuwe kraan met binnendraad verlengen met een puntstuk. Wel de pijp goed schoon schuren. Is maar een idee.
     

    Henk253

    Vaste Beantwoorder
    • #11
    De pijp diameter moet dan wel 15mm zijn.
     

    Auto-Geen

    • #13
    Daarmee moet het lukken.
     

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu