Tja het onderwerp blijft terug komen.
Onlangs heb ik mijn dak iets verhoogd. Daarom zit er ongeveer 60 a 80 cm meer af/aanvoerbuis. Het is goed mogelijk dat er stof (al heb ik mijn best gedaan om dat te vermijden) in de aanvoer buis is gekomen.
Mijn ketel (uit 1991) geeft een foutcode 3.
Ik heb inmiddels het sifonnetje schoongemaakt, wat een aluminium zat daar in zeg. En ik heb de platen weg gehaald. De drukslangentjes (een voor een) los gehaald en voila de ketel doet het weer.
Als je op de druk slangetjes zuigt/blaast dan hoor je het drukschakkelaartje "klikken" (type LGW C1). De ventilator draait goed. De platic kap waar de ventilator op zit en aansluit op het inlaat spuitstuk (met witte silicone ring) zat niet vast geschroeft (alle vier de bouten ontbraken). Daar zit geen vuil of verstoppingen in.
Ok en nu? Het lijkt me niet verstandig om die slangetjes lange tijd los te laten. Ik zag op het forum dat er misschien een heel goedkope oplossing zou zijn. Verder zou ik graag de brander willen inspecteren of daar vuil op ligt en eventueel met hoge luchtdruk verwijderen? (uiteraard niet inspuiten maar langs)
Moet je dan een nieuwe pakking kopen? Zoja wat kost zo´n pakking ongeveer en waar kan je die kopen? Wat is het aandraaimoment en is er een speciale volgorde of moet alles goed vast zitten?
Veel vragen, maar ik beloof de antwoorden op het forum te zetten.
Louis Verhagen
Onlangs heb ik mijn dak iets verhoogd. Daarom zit er ongeveer 60 a 80 cm meer af/aanvoerbuis. Het is goed mogelijk dat er stof (al heb ik mijn best gedaan om dat te vermijden) in de aanvoer buis is gekomen.
Mijn ketel (uit 1991) geeft een foutcode 3.
Ik heb inmiddels het sifonnetje schoongemaakt, wat een aluminium zat daar in zeg. En ik heb de platen weg gehaald. De drukslangentjes (een voor een) los gehaald en voila de ketel doet het weer.
Als je op de druk slangetjes zuigt/blaast dan hoor je het drukschakkelaartje "klikken" (type LGW C1). De ventilator draait goed. De platic kap waar de ventilator op zit en aansluit op het inlaat spuitstuk (met witte silicone ring) zat niet vast geschroeft (alle vier de bouten ontbraken). Daar zit geen vuil of verstoppingen in.
Ok en nu? Het lijkt me niet verstandig om die slangetjes lange tijd los te laten. Ik zag op het forum dat er misschien een heel goedkope oplossing zou zijn. Verder zou ik graag de brander willen inspecteren of daar vuil op ligt en eventueel met hoge luchtdruk verwijderen? (uiteraard niet inspuiten maar langs)
Moet je dan een nieuwe pakking kopen? Zoja wat kost zo´n pakking ongeveer en waar kan je die kopen? Wat is het aandraaimoment en is er een speciale volgorde of moet alles goed vast zitten?
Veel vragen, maar ik beloof de antwoorden op het forum te zetten.
Louis Verhagen