Best forum,
Omdat de trapleuning van de trap in het huis wat los zat, heb ik de leuninghouder:
losgeschroefd van de (houten) leuning en daarna gekeken of ik hem vaster kon aandraaien in de keilbout in de muur. Toen dit niet lukte, heb ik met een lamp in het gat in de muur gekekeken en zag ik dat de moer van de keilbout niet was uitgelijnd. Dit problemen verhelpen lukte mij niet, waarna ik besloot om het geheel los te boren uit de muur.
Hierbij ben ik (met de boorhamer) door de muur heen gegaan (van het trapgat naar de slaapkamer aan de andere kant):
Ik vermoed dat de keilbout al dicht bij de andere kant van de muur zat. Ook lijken er eerdere reparaties te zijn uitgevoerd op deze plek, de muur is wat oneffen rond het gat:
Bij het uitnemen van de keilbout bleek deze gebroken, wat mogelijk gebeurd is bij de poging tot uitlijnen of het uitboren van het geheel (met de optie dat hij al verzwakt was):
Ik heb nu een vrij groot gat in de muur (door de muur heen) en vraag me af wat de beste stappen zijn voor reparatie van de muur en terugplaatsen van de leuninghouder.
Mijn concrete vragen zijn:
Alvast vriendelijk dank voor jullie reacties!
Mvg,
Jilt
Omdat de trapleuning van de trap in het huis wat los zat, heb ik de leuninghouder:
losgeschroefd van de (houten) leuning en daarna gekeken of ik hem vaster kon aandraaien in de keilbout in de muur. Toen dit niet lukte, heb ik met een lamp in het gat in de muur gekekeken en zag ik dat de moer van de keilbout niet was uitgelijnd. Dit problemen verhelpen lukte mij niet, waarna ik besloot om het geheel los te boren uit de muur.
Hierbij ben ik (met de boorhamer) door de muur heen gegaan (van het trapgat naar de slaapkamer aan de andere kant):
Ik vermoed dat de keilbout al dicht bij de andere kant van de muur zat. Ook lijken er eerdere reparaties te zijn uitgevoerd op deze plek, de muur is wat oneffen rond het gat:
Bij het uitnemen van de keilbout bleek deze gebroken, wat mogelijk gebeurd is bij de poging tot uitlijnen of het uitboren van het geheel (met de optie dat hij al verzwakt was):
Ik heb nu een vrij groot gat in de muur (door de muur heen) en vraag me af wat de beste stappen zijn voor reparatie van de muur en terugplaatsen van de leuninghouder.
Mijn concrete vragen zijn:
- Kan ik het best eerst de muur vullen en dan opnieuw een gat voor een nieuwe keilbout boren?
- Zo ja, welke materiaal raden jullie aan voor deze reparatie? Ik heb wel zo tube muurvuller, maar dat lijkt me voor kleinere klusjes?
- Adviseren jullie nog een bepaald type keilbout of ander materiaal voor bevestiging van de leuninghouder in de muur?
Alvast vriendelijk dank voor jullie reacties!
Mvg,
Jilt