Intergas Extreme F00S

Ik krijg net een "f00s foutmelding" van mijn CV-ketel.
Dit zou de oorzaak kunnen zijn. En zo zou je het kunnen verhelpen:

Reset de cv-ketel, controleer gasvoordruk en luchttoevoer/rookgasafvoer, en check de brander en aarding.

Ik heb hem 2 keer gereset. En dat is dan ook alles.
Zijn er dingen die ik nu zelf mag en kan doen? Ben geen klusser. Ik heb geen namometers oid.

Ik heb geen automatische ontluchter. Wel een vuilafscheider/magneet deze heb ik net schoongemaakt.

De cv ketel is 2 jaar oud en er is geen jaarlijkse monteur geweest. Dat hoefde volgens de loodgieter de eerste 2-3 jaar niet.

Ps) als ik een loodgieter langs laat komen voor een jaarlijkse check. Hoort dit dan in de jaarlijkse check?

dank
 
  • Waarschuwing
    Klusidee
    Waarschuwing
  • Ik ga ervan uit dat die S een 5 is.
    Van de intergas website:
    F005
    Vlamwegval tijdens bedrijf.

    ► Condensafvoer verstopt. ► Gasvoordruk lager dan 20 mbar of valt soms weg. ► Controleer ontsteekunit. ► Afstelling gasblok controleren. ► Controleer luchttoevoer en rookgasafvoer i.v.m. mogelijke recirculatie of blokkering van rookgassen. ► Slechte interne aarding.

    Ofwel:
    Condensafvoer kan je mogelijk zelf.
    Verder veel opties waar je zelf niks mee kan, dus monteur erbij.
     
    Excuses ja de S is een 5.

    Ik heb wel een Conlift1/2. Zo'n apparaat dat condens van de CV-ketel naar een afvoer waarop ook de keukenafvoer is op aangesloten.
    Ik heb zoeven op bij afbeelding 7 de buis eruit getrokken. Aan de binnenkant zag ik wel zwarte drek. .

    1)
    Ik heb een vermoeden dat het condensapparaat niets meer doet.
    Betekent dat hij automatisch is gestopt bij lekkage of iets dergelijks?

    2)
    Betekent dat ik de Conflit moet openmaken? En/of de condensslang op verstoppingen moet nakijken? Zohier
    De slang zit deels verstopt onder de vloer/vynil.

    3)
    Gelijk een andere vraag. Moet ik voor het bijvullen van de CV ketel afbeelding -5 op -4 aansluiten?
    In de handleiding staat namelijk een tekening die beetje overeenkomt met de foto -4.
    Ik denk dat ik vanwege het lozen van vuilafscheiderwater nu te weinig water in de cv zit.

    Hartelijk dank en als dit niet werkt laat ik de loodgieter komen.

    IMG_6905.JPG IMG_6907.JPG IMG_6908.JPG
     
    Laatst bewerkt:
    Wat heb je bij foto 7 in je hand, zijn dat 2 open draden, waar zaten die op aangesloten?

    Hoe is de Conlift verder aangesloten, deze kan communiceren met de ketel, maar dat hoeft niet aangesloten te zijn. Als die niet was/is aansloten op de cv ketel, dan kan de oorzaak daar niet zitten.

    4 op 5 is inderdaad om bij te vullen.
    Dat niet doen als je de druk niet af kan lezen. teveel is ook niet goed.

    ps. Kom er uit 3 op foto 1 geen water(druppels) ?
     
    Hoi,

    Die open draden zijn aangesloten op het condensapparaat. In de beknopte handleiding (zonder tekst) staat wel een plaatje met die open draden. Alleen wordt hier naar een andere handleiding (een opengeslagen boek met blanco bladzijdes) verwezen met een "pas op gevaar teken".
    Bij dit filmpje (0:51) zijn de draadjes afgedopt

    Die grijze buis (naast foto 2 en 7 ) die je ziet die loopt naar de condenspomp.

    Over het bijvullen. Ik heb nu minder dan lauw water. Op de CV ketel staat nu (0.2 6)
    Dat kan duiden op 0,2 bar en 6 staat voor vullen als ik het goed begrepen heb.

    Op foto 3 komt geen water/druppels uit. (nu niet) Voelt ook niet nattig aan de binnenkant.
     
    De condensafvoer is de zwarte ribbel slang die uit de ketel komt,
    Ernaast (als ik het goed zie) zit de doorzichtige onderkant van de sifon. Die kan er waarschijnlijk afgedraaid worden.
    Leeggooien als er troep in zit en weer erop.
    Meestal kan je wel zien of er troep in zit zonder het eraf te draaien.
     

    Gerelateerde klussen

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu