Beste vaklieden,
Ik heb een Intergas 220 HRW Wandketel uit 1992 met een Furimat 551 branderautomaat. Misschien ben ik aan vervanging toe, maar ik probeer het eerst langs deze weg. De laatste tijd zakt de waterdruk na het vullen na 2 a 3 dagen van 2 BAR naar 0,25 BAR. Bij het vullen zet ik alle radiatoren op de hoogste stand open en ik ontlucht ze ook. Er is geen sprake van lekkage bij de radiatoren, vulnippel, etc.
Cvlucas had op 31 januari 2006 een soortgelijk probleem: "Klachten Intergas 220 HRW cv-ketel". Cv-boy tipte op een mogelijk defect expansievat en/of overstortventiel. Skyliner merkte op, dat de warmtewisselaar in het ergste geval lek zou kunnen zijn.
Ik maak mijn ketel (ventilator, beker, sifon, condensafvoerleidingen, etc.) 2 keer per jaar grondig schoon (doorprikken, spoelen, oxidatie wegschrapen, stofzuigen, etc.).
Hoe kan ik uitvinden waar het probleem zit? Waaraan kan ik merken, dat het expansievat of de warmtewisselaar defect is? En waar zit het overstortventiel en hoe weet ik of dat de oorzaak van het probleem is?
Of zit het probleem ergens anders....
Ik ben zeer benieuwd naar uw reacties.
Ik heb een Intergas 220 HRW Wandketel uit 1992 met een Furimat 551 branderautomaat. Misschien ben ik aan vervanging toe, maar ik probeer het eerst langs deze weg. De laatste tijd zakt de waterdruk na het vullen na 2 a 3 dagen van 2 BAR naar 0,25 BAR. Bij het vullen zet ik alle radiatoren op de hoogste stand open en ik ontlucht ze ook. Er is geen sprake van lekkage bij de radiatoren, vulnippel, etc.
Cvlucas had op 31 januari 2006 een soortgelijk probleem: "Klachten Intergas 220 HRW cv-ketel". Cv-boy tipte op een mogelijk defect expansievat en/of overstortventiel. Skyliner merkte op, dat de warmtewisselaar in het ergste geval lek zou kunnen zijn.
Ik maak mijn ketel (ventilator, beker, sifon, condensafvoerleidingen, etc.) 2 keer per jaar grondig schoon (doorprikken, spoelen, oxidatie wegschrapen, stofzuigen, etc.).
Hoe kan ik uitvinden waar het probleem zit? Waaraan kan ik merken, dat het expansievat of de warmtewisselaar defect is? En waar zit het overstortventiel en hoe weet ik of dat de oorzaak van het probleem is?
Of zit het probleem ergens anders....
Ik ben zeer benieuwd naar uw reacties.