Goedeavond,
Ik heb een flinke houtrot in mijn schuifpui, fotos zijn bijgevoegd. In eerste instantie dacht ik dat houtrot van buitenaf kwam, maar het zit ook in binnnenkant. Hout is erg nat, vooral van binnen. Een paar jaar geleden hadden we ook al houtrot maar dat was in de bovenhoek aan dezelfde kant.
Betekent dit dat de vorige reparatie niet goed is uitgevoerd of dat het opgesloten vocht van toen er nu aan de onderkant uitkomt?
Is het mogelijk om dit zelf te repareren of is het beter om een professionele timmerman in te schakelen?
Alvast bedankt voor het advies.


Ik heb een flinke houtrot in mijn schuifpui, fotos zijn bijgevoegd. In eerste instantie dacht ik dat houtrot van buitenaf kwam, maar het zit ook in binnnenkant. Hout is erg nat, vooral van binnen. Een paar jaar geleden hadden we ook al houtrot maar dat was in de bovenhoek aan dezelfde kant.
Betekent dit dat de vorige reparatie niet goed is uitgevoerd of dat het opgesloten vocht van toen er nu aan de onderkant uitkomt?
Is het mogelijk om dit zelf te repareren of is het beter om een professionele timmerman in te schakelen?
Alvast bedankt voor het advies.

