Vast een vaker terugkomend iets, maar zijn er mensen met ervaring met het zelf maken van een keuken met een hoger aanrechtblad?
Het gaat om een keuken van een bekende geel-blauwe meubel leverancier. De poten (en plinten) van hun gaan tot maximaal 11cm. Dan kom ik al snel uit op 11cm + 80cm voor de kastjes + 3cm aanrechtblad = 94cm maximaal. Waarschijnlijk gaan we voor een wenshoogte van net iets hoger (96 of 98cm hoogte qua aanrechtblad).
Ik kan een aantal opties bedenken voor bijvoorbeeld 96cm:
Het wordt dan al snel makkelijker om elders poten te kopen die 13cm hoogte bieden en plinten (te laten?) maken die 13cm hoogte zijn.
Alternatief: Balken constructie vooraf bevestigen, met stukjes uitmeten qua hoogte met de laser. Een heel groot fan van de plastic poten ben ik niet, alhoewel ik er in de praktijk toch ook weer geen problemen mee tegen komen (als ze eenmaal maar goed zitten...).
Er komt ook een plinten verwarming onder te zitten, dit maakt het nog iets ingewikkelder. Dan zou ik de balken daar moeten onderbreken, lukt ook wel.
Graag jullie tips en ervaringen?
Het gaat om een keuken van een bekende geel-blauwe meubel leverancier. De poten (en plinten) van hun gaan tot maximaal 11cm. Dan kom ik al snel uit op 11cm + 80cm voor de kastjes + 3cm aanrechtblad = 94cm maximaal. Waarschijnlijk gaan we voor een wenshoogte van net iets hoger (96 of 98cm hoogte qua aanrechtblad).
Ik kan een aantal opties bedenken voor bijvoorbeeld 96cm:
Het wordt dan al snel makkelijker om elders poten te kopen die 13cm hoogte bieden en plinten (te laten?) maken die 13cm hoogte zijn.
Alternatief: Balken constructie vooraf bevestigen, met stukjes uitmeten qua hoogte met de laser. Een heel groot fan van de plastic poten ben ik niet, alhoewel ik er in de praktijk toch ook weer geen problemen mee tegen komen (als ze eenmaal maar goed zitten...).
Er komt ook een plinten verwarming onder te zitten, dit maakt het nog iets ingewikkelder. Dan zou ik de balken daar moeten onderbreken, lukt ook wel.
Graag jullie tips en ervaringen?