Geen warmwater Nefit 3030V combi

Aadsie

  • #1
Dames/Heren,

Wie o wie kan mij helpen bij mij probleem. Ik zit nu al een week zonder heet water.

Mijn combiketel heb ik al lange tijd problemen mee. Brainbox, thermostaat, ventilator, expansievat etc zijn al vervangen.

Volgens mij gerenomeerde monteur is mijn probleem de brainbox. Deze heb ik gisteravond vervangen voor een splinternieuw exemplaar incl. de nieuwe bijhorende thermostaat thermolin 15. Het blijkt dat het zwarte blokje, (ik geloof fc klep) geen spanning krijgt waarvan mijn monteur de brainbox de schuld geeft. Zelf denk ik dat het in het zwarte blokje zelf het probleem zit.

Wie o wie kan mij a.u.b. snel een vakkundig antwoord geven. Ik ben nu al honderden euros kwijt en zelfs een monteur kan of wil dit niet goed oplossen.

Hopend op een snel antwoord en met vriendelijke groet,
Aad.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Misschien kan je zelf meten of het blokje spanning krijgt.

PS. Je bent niet verplicht om die bijgeleverde thermostaat te gebruiken.
 

Aadsie

  • #3
Intussen is het blokje vervangen en heb ik nu gelukkig weer warm water, maar voor hoelang? Kosten weer 100 euro. De oorzaak blijkt te zitten in een te hoge spanning naar het blokje toe. Dit zou 24V moeten zijn maar is rond de 45V?

Hij kan dus weer kapot gaan Enig idee wat eraan gedaan kan worden?

Zelfs Nefit weet het niet, wie durft de uitdaging aan om met de juiste oplossing te komen?
 

Gorp

Specialist Verwarming
  • #4
Zelfs Nefit weet het niet ???
Lijkt me sterk, heb je zelf gebeld of zegt de monteur dat ze het bij nefit niet weten?

Het probleem van teveel spanning op het "zwarte blokje" kan in de gasklep van de ketel zitten, klinkt raar maar het kan wel.
Enige echte oplossing is dat je de hele ketelbedrading gaat nameten op de juiste waarden.
Op die manier kom je het probleem tegen als het goed is.

suc6
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #5
Bericht verwijderd door moderator. Nadrukkelijk positieve of negatieve meningen over leveranciers horen niet op ons forum thuis.
 

Aadsie

  • #6
Zelf niet zo'n techneut op gebied van spanning. De monteur is zo'n beetje kind aan huis. Hij heeft vanmiddag gebeld met Nefit. Ik ga morgen zelf Nefit bellen en vraag ze of ze na zoveel problemen uit een soort van coulance langs willen komen om het probleem te verhelpen. Ben benieuwd, wordt vervolgt.
ps. wat bedoel je precies met gasklep?
 

Addie

  • #7
Het komt mij vreemd voor dat er weer een probleem met de spanning is , men heeft de brainbox vervangen dus ook de voedingstrafo wand die zit hierin. Hoe heeft men dit gemeten?

Wat mij waarschijnlijker lijkt is dat de bedding van de driewegklep is versleten, de gemiddelde levensduur hiervan is circa 9 a 10 jaar.
Het bestelnummer hiervan is 19018.

De brainbox (38390 ) is eind 2005 veranderd waardoor de oude energiemeter (kamerthermostaat) hier niet meer op kan, vandaar dat de moduline 15 standaard wordt meegeleverd.
 

Aadsie

  • #8
Intussen doet de ketel het weer. Het magneetblokje op de 3wegklep is vervangen.
De spanning van 45V die mijn ketel geeft is volgens Nefit binnen de acceptabele grens en zou niet voor problemen mogen zorgen.

We wachten het maar af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu