Hallo lezers,
Ik heb een intergas ketel met een extern boilervat, de waterzijdige regeling geschied middels een 3 weg klep merk Honeywell type V8044C1123
Vandaag had ik plots geen warm water uit de kraan, ik heb de ketel gechecked, deze werkte prima, de leidingen van het cv gedeelte worden ook goed warm.
Het circuit naar de boiler werd echter niet warm.
Ik heb de aansturing (motoraandrijving) van de 3weg klep genomen en de klep met de hand bediend, dit ging soepel.
Toen ie in de stand boiler verwarmen stond werd de boiler wel warm.
Ik dacht ik laat de klep in de boilerstand staan, dan heb ik tenminste warm water, wordt het koud in huis, dan schakel ik de klep om met de hand.
Dit bleek echter niet nodig omdat de klep schijnbaar in de boilerstand ook c.v. water naar het c.v. gedeelte doorlaat zodat de verwarming het toch doet???
Lekt de klep, of zit deze functie erin ingebouwd.???
Nadat ik de klepaandrijving er een tijdje af had liggen, begon deze plots te klikken.
Inwendig was deze klep naar zijn uiterste stand gelopen en lagen de tandwielen uit elkaar, door verder te blijven draaien maakte deze een tikkend geluid.
Ik heb hem afgekoppeld om hem niet kapot te laten lopen.
Ik vraag mij nu af waar ik deze klepaandrijving/complete klep kan krijgen omdat het een oud type betreft??
Hoe weet deze klep dat zijn eindstand heeft bereikt??? het motortje was zo heet dat ik bijna mijn vingers verbrande?
Als ik een nieuwe klep monteer, moet deze in een bepaalde stand gemonteerd worden? of loopt deze automatisch in zijn juiste stand?
Zit er op deze intergas ketels een pompschakeling die ervoor zorgt dat de pomp continu kan draaien?
Ik heb een intergas ketel met een extern boilervat, de waterzijdige regeling geschied middels een 3 weg klep merk Honeywell type V8044C1123
Vandaag had ik plots geen warm water uit de kraan, ik heb de ketel gechecked, deze werkte prima, de leidingen van het cv gedeelte worden ook goed warm.
Het circuit naar de boiler werd echter niet warm.
Ik heb de aansturing (motoraandrijving) van de 3weg klep genomen en de klep met de hand bediend, dit ging soepel.
Toen ie in de stand boiler verwarmen stond werd de boiler wel warm.
Ik dacht ik laat de klep in de boilerstand staan, dan heb ik tenminste warm water, wordt het koud in huis, dan schakel ik de klep om met de hand.
Dit bleek echter niet nodig omdat de klep schijnbaar in de boilerstand ook c.v. water naar het c.v. gedeelte doorlaat zodat de verwarming het toch doet???
Lekt de klep, of zit deze functie erin ingebouwd.???
Nadat ik de klepaandrijving er een tijdje af had liggen, begon deze plots te klikken.
Inwendig was deze klep naar zijn uiterste stand gelopen en lagen de tandwielen uit elkaar, door verder te blijven draaien maakte deze een tikkend geluid.
Ik heb hem afgekoppeld om hem niet kapot te laten lopen.
Ik vraag mij nu af waar ik deze klepaandrijving/complete klep kan krijgen omdat het een oud type betreft??
Hoe weet deze klep dat zijn eindstand heeft bereikt??? het motortje was zo heet dat ik bijna mijn vingers verbrande?
Als ik een nieuwe klep monteer, moet deze in een bepaalde stand gemonteerd worden? of loopt deze automatisch in zijn juiste stand?
Zit er op deze intergas ketels een pompschakeling die ervoor zorgt dat de pomp continu kan draaien?