Garantie intergas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als er een storing komt dan kijkt intergas of de ketel is goed is aan gesloten als dit niet goed is dan krijg je geen garantie
mijn werkgever wil graag garantie bewijzen inleveren ook van die van de jongens die dit in de vrije tijd doen
van elk ingeleverde garantie bewijs krijgt mijn werkgever geld voor bij nefit
het gaat er om of de ketel is goed aangesloten volgens de voorschriften
 
En als particulier gaat hetbje niet lukken om intergas aan te sturen.
En dat jouw werkgever een bedrag krijgt voor elke ingeleverde garantie kaart lijkt mij een beetje een broodje aap verhaal. Misschien wil jouw werkgever wel graag weten hoeveel jij er in je vrije tijd ophangt?

Groeten b
 
Ingmar89 schreef:
Precies, dat is het risico wat je loopt. Immers, je hebt ook niet het hele jaar abonnement betaald om geholpen te worden.

Dat ligt puur aan het bedrijf, ik werk bij een servicebedrijf wij helpen ook gewoon klanten zonder abonnement. (klant is klant, als hij maar betaald). De prijs van het uurloon in het weekend is zodanig dat ze vaak wel een abonnement nemen.

En bij ons is het ook niet zo dat ze onder op de stapel komen.

Betreft het een garantie geval, kan de niet klant gewoon uurloon en voorrijkosten betalen. En het onderdeel ook, mocht het garantie zijn krijgen ze dat geld terug, minus administratiekosten.

Maar bij een intergas zou ik er niet eens wakker van liggen, dat spul kost immers niks.
 
Arie1 en als er 10 storingen binnenkomen, waarvan er 9 netjes elk jaar het contract betalen, welke word er dan als eerste geholpen? Ik vermoed eerst de vaste klanten?

Groeten b
 
Als je zo werkt dan ben je helemaal verkeerd bezig.
De mensen die een onderhouds contrakt hebben, die hebben al betaald, en daar ben jij al van op vakantie geweest.
Die nieuwe klant kan er voor zorgen, dat jij de volgende vakantie een paar pintjes extra kunt nemen.
Zeker als je goed werk levert.

Maar hier kwam ook ooit zo een "service" monteur onderhoud aan de ketel uitvoeren.
Die nam alleen een schroevendraaier mee naar de zolder waar de ketel hing.

Daar betaal je natuurlijk niet voor als je een service / onderhoud contract hebt.
Je verwacht dat de ketel goed wordt gecontroleerd, schoongemaakt en er een meting wordt gedaan.
En niet dat zo een sukkel een half uurtje op zolder gaat zitten spelen met zijn telefoon.
 
Nee hoor een klant is een klant, ook iemand zonder een abonnement is klant. Hij zal geen voorrang krijgen. Echter ook niet als laatste worden geholpen.

Beide moet je gelijk behandelen dat is waar velen de fout in gaan. Diegene zonder abonnement is nog altijd een potentiële klant met abonnement. Waar je vele jaren mogelijk nog steeds geld kan halen. En dat laatst doen we het uiteindelijk voor toch?
 
Toch is dat wel iets wat bij veel onderhoudscontracten in de voorwaarden staat, voorrang bij storingen.
verder is het volgens mij als volgt:
- een vaste klant die je niet helpt ben je zo goed als zeker kwijt.
- een nieuwe klant die je goed helpt, wordt misschien een vaste klant.

Als je redeneert vanuit de gedachte, de abonnementen hebben al betaald en van dat geld ben ik al op vakantie geweest, dan gaat er volgens mij juist iets verkeerd.
 
Dat je een klant die je niet helpt kwijt bent, dat klopt ik heb ook niet gezegd dat je deze niet moet helpen! Echter ik ben van mening dat je een klant die geen abonnement niet kan laten wachten tot op het einde van de dag.

Ik weet niet hoeveel storingen jullie gemiddeld in een weekend hebben, maar als het goed winter is staat bij ons de telefoon rood gloeiend. Je maakt het jezelf ook makkelijker om storingen te selecteren op afstand en klacht. Klant met abonnement of klant op uurloon maakt dan niet uit. Bij ons is het zo dat als ik dit niet doe ik nooit weer thuis kom. Dan rij je gewoon een paar uren extra en onnodig, en uiteindelijk kost dit ook geld.

Het heeft ook te maken met bedrijfsbeleid. Ik weet van sommige bedrijven dat zei bijvoorbeeld bij drukte zeggen tegen klanten zonder abonnement "morgen bent u de eerste", vervolgens bellen ze ons omdat wij ze wel helpen.
 
@ GewoonIemand:

Op je ketel staat een serienummer waaraan voor de fabrikant te achterhalen is wanneer de ketel gemaakt is. Dit is echter geen aankoopdatum en noch plaatsingsdatum en een beetje helaas. Je hebt standaard 2 jaar fabrieksgarantie. De vraag is alleen of dit nog afdoende is om aanspraak te maken op garantie. Als de ketel 2 jaar in een magazijn gelegen heeft is het idd pech, je kunt verder niet aantonen dat de ketel later in gebruik is genomen.

PS. Als de ketel geregistreerd staat als gestolen komen ze hem wel gratis bij je ophalen. Marktplaats is niet een normale plek om een nieuwe ketel te kopen dus pas op. :wink:

Wat ik zou doen: Kaart insturen en het serienummer vermelden en even contact opnemen met Intergas om de situatie uit te leggen en te vragen wat de productiedatum is van deze ketel.

De kaart invullen geeft soms extra garantie of ander voordeel van de klant. Belangrijker daarvan is dat de fabrikant graag volgt hoe de productiestroom verloopt van leverancier naar klant.
 
Volgens mij heb ik nergens een naam genoemd. @Boudewijn, het verhaal kan inderdaad kloppen. Sommige internet aanbieders verkopen ketels op of zelfs iets onder onze inkoopprijzen aan de klanten. Als klap op de vuurpijl geven ze de thermostaat er ook nog gratis bij mee. Dit komt door ondersteuning van fabrikanten. Als kleine installateur kun je hier nooit in mee, omdat je de aantallen niet kunt halen. Ketells hebben bij ons dan ook niet de prioriteit, alleen voor een eerlijke prijs en anders niet.

Succes.
 
Ingmar89 schreef:
Toch is dat wel iets wat bij veel onderhoudscontracten in de voorwaarden staat, voorrang bij storingen.
Ik heb bijna alle contracten in mijn regio gezien, maar
geen 1 heeft erin staan dat contract klanten voorrang
hebben, het enige wat erin staat is dat ze recht
hebben op een 24-uurs dienstverlening, en dat houd in
dat ze gegarandeerd binnen 24 uur in huis zijn met aanvang
van het oplossen van de storing :wink:
Maar ook wij hebben geen voorrangssysteem, puur op
urgentie gebaseerd, en garantiegevallen zonder ingevulde
garantiekaart met erkende installateur, jammer, maar die
krijgen ene volledige factuur...gelukkig komt die
situatie zeldzaam voor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan