Fluitende ATAG cv ketel

Macden

  • #1
Hallo klussers,

In mijn recentelijk gekochte woning is vorig jaar Mei de ketel op zolder vervangen voor een nieuwe.
De laatste tijd geeft deze regelmatig een fluitend geluid.
Het komt onregelmatig voor en ook de tijd is niet constant, soms is het na een aantal seconden weer verdwenen.
Ik hoorde het zelf eerste instantie niet maar de buren begonnen er over omdat het buiten des te hoorbaar is.
Het vreemde is dat als ik het geluid nu hoor en in de keuken de warmwaterkraan even opent, het geluid stopt.
Ik had last van drukverlies en dat bleek twee radiatorkranen te zijn omdat deze naar buiten toe lekte maar die heb ik vandaag vervangen.
De ketel is en blijft nu weer op druk dus ik dacht dat dit het probleem was (drukverlies)........helaas hoorde ik net het geluid weer dus roep nu jullie om hulp.
Ik heb een onderhoudsservicecontract bij de Eneco maar die verwijzen mij naar de leverancier van de ketel.
Wie o wie kan mij adviseren betreffende het probleem opsporen/oplossen.

Dennis
Ketel: ATAG A244C
 

Mobel

Specialist Verwarming
  • #2
Ketel moet waarschijnlijk gaszijdig afgesteld worden , waarschijnlijk heb je die fluittoon bij laag/cv bedrijf , bij ww vraag draait ketel op volle last en dan doet ie dat niet.

aangezien het om een nieuwe ketel gaat , moet je ff informeren bij degene die de ketel voor je heeft opgehangen , of iemand inschakelen die over de nodige meetapparatuur beschikt om toestel af te stellen.
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #3
Als,je een onderhouds / service contract hebt moeten die dat oplossen.
Einde discussie.
Dit is niets wat je zelf kunt doen, je hebt hier speciale meet apparatuur voor nodig.

Inderdaad, je gaslucht verhouding moet opnieuw afgeregeld worden.
 

Standby

  • #4
Nu weet je gelijk dat je niets bij Eneco te zoeken hebt. Wat een dom antwoord terwijl zij er verantwoordelijk voor zijn. Maar het is al gezegd wat je verdere stappen moeten zijn. Succes.
 

Boudewijn 033

Specialist Verwarming
  • #5
Standby schreef:
Nu weet je gelijk dat je niets bij Eneco te zoeken hebt.
nu werk ik niet voor of bij eneco, maar zulke uitspraken horen hier niet thuis.
dit is puur een ander bedrijf afzeiken. ze hebben waarschijnlijk nog altijd meer tevreden klanten al ontevreden klanten :cool:

groeten b
 

Standby

  • #6
Als ze zulke antwoorden geven kun je deze reacties verwachten. Niemand is perfect maar iets afschuiven is voor mij een teken van onkunde of de wil om iets te regelen wat misschien geld gaat kosten.
 

Gorp

Specialist Verwarming
  • #7
Standby heeft wel een punt.
Of dat nou echt in die woorden uigedrukt moet worden is de vraag, maar soit.

Eneco heeft bij TS een servicecontract afgesloten, en dient tengevolge daarvan garant te staan bij storingen/problemen met betreffende installatie.
Daar heeft TS een servicecontract voor, en derhalve ook recht op.

Dus advies aan TS:
Blijf Eneco bellen tot ze er strontziek van worden, en het probleem opgelost is.

Suc6
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #8
Volgens mij werd dit in het 2e antwoord door mij ook al gezegd.
Is ook geen discussie over mogelijk anders i dit gewoon keiharde contract breuk.
Schakel je rechts bijstand dan in.
 

Boudewijn 033

Specialist Verwarming
  • #9
Vergeet niet dat je hier een eenzijdig verhaal hoort van de topic starter (waar ik niet aan twijfel)
maar om een oordeel over het bedrijf zo publiekelijk te vellen gaat ver.
niemand weet van de historie.
het huis is recentelijk aangeschaft.
de ketel hangt er al eerder? blijkt niet geheel duidelijk.
misschien heeft installateur .......... hem wel opgehangen, of een goedkope beun. en heeft eneco alleen het onderhoud gekregen?
als eneco hem niet zou hebben geinstalleerd, dan zou het probleem met deze ketel een garantie geval wezen, en dan zou inderdaad of de geen die de ketel heeft opgehangen, of de fabrikant ingeschakeld moeten worden.
want er is denk ik geen 1 installateur, die de garantie zo even van een ander overneemt.
want bij garantie krijg je wel de eventuele onderdelen, maar niet de uren vergoed. daar is al rekening mee gehouden bij de offerte voor het ophangen

heeft eneco hem ook geinstalleerd, dan zullen zij het ook op moeten lossen, en daar zou ik dan ook op blijven hameren.

groeten b
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Heel goed Boudewijn.


Ik heb een woord in de tekst verder naar boven verwijderd.
 

Standby

  • #11
Denk dat de meeste gebruikers van dit forum wel weten hoe een onderhouds en storingsservice contract in elkaar steekt. Dit heeft niets met garantie te maken want er is niets defect hooguit evt opnieuw afstellen als we daar even van uit mogen gaan. Als een bedrijft dit soort contracten afsluit met de klant hebben ze de ketel of zelf geplaatst of ze hebben een saneringsbeurt uitgevoerd om gebreken op te sporen voordat zij met grote kosten komen zoals de gewerkte uren tijdens een storing, dus mogen we er van uitgaan dat de ketel bij het afsluiten 100% goed was vandaar dat meerdere en ik ook zeggen dit moeten ze zelf opknappen en lukt dat niet dan Atag inschakelen.

De gebruiker kan zelf niet de fabrikant inschakelen dat moet altijd via een installateur, en het antwoord dat ze de leverancier moeten inschakelen kan niet omdat ze zelf de ketel voor 100% goed gekeurd hebben.

Jan het is goed dat je de tekst aangepast hebt want was een te snelle reactie van mijn kant :oops: Mijn excusses hiervoor.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #12
Oké.
 

Boudewijn 033

Specialist Verwarming
  • #13
Standby schreef:
Als een bedrijft dit soort contracten afsluit met de klant hebben ze de ketel of zelf geplaatst of ze hebben een saneringsbeurt uitgevoerd om gebreken op te sporen voordat zij met grote kosten komen zoals de gewerkte uren tijdens een storing, dus mogen we er van uitgaan dat de ketel bij het afsluiten 100% goed was
en juist daarover staan vaak kleine lettertjes in een onderhouds/service contract, als een bedrijf een bestaande ketel overneemt.
ook het bedrijf waar ik werk neemt klanten aan, waar wij de ketel niet hebben geinstalleerd, maar dan staan er wel degelijk clausules in het contract, wat NIET onder de service valt
Standby schreef:
Dit het niets met garantie te maken want er is niets defect hooguit evt opnieuw afstellen als we daar even van uit mogen gaan. .
en dat had dus eigenlijk al moeten gebeuren bij de montage. rookgas zijdig afstellen. en daarom zou het uitgesloten kunnen zijn van het contract.
het kan een lang getouwtrek kunnen worden. ik denk dat de topic starter eerst eens moet reageren, of de ketel ook door de eneco is geinstalleerd. dan is het gewoon einde discussie, en zullen hun het moeten oplossen.


groeten b
 

Macden

  • #14
He allen,
bedankt voor alle reacties en de discussies.
net voor dat ik het huis kocht, half 2012 was de nieuwe ketel geplaatst door een erkende installateur en gekeurd (documenten worden nog verzonden door vorige eigenaar) ook daar ga ik navraag doen, dan eneco en als laatste bij atag. ik ben inmiddels al wat wijzer geworden.
bedankt en wordt vervolgt, topic....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
26
5
4
13
3
2
9
16
5
2
9
6

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu