Ezviz DB1 icm Honeywell DW915S

Ferdel

  • #1
Ik heb een videodeurbel gekocht, de Ezviz DB1 welke ik in combinatie met een Honeywell DW915S wil gebruiken.

Als ik de Ezviz aansluit dan krijg deze ook gewoon stroom alleen bij het aanbellen gaat de normale deurbel (DW915S) niet af.

Ik heb conform onderstaand overzicht aangesloten. Is er iemand die weet hoe ik dit moet aansluiten om ook de normale deurbel (DW915S) af te laten gaan wanneer er op de Ezviz BD1 gedrukt wordt?

Ik heb het nu als volgt aangesloten, waarbij de blauwe draad op de Honeywell op poort A1 zit en de rode op poort AC1:

 

Ronny

Specialist Verwarming
  • #2
Wat doet de power kit in dit verhaal, en heeft de Ezvis een normaal schakelcontact
om de/een standaard deurbel in te schakelen?
 

Ferdel

  • #3
De Ezviz zou een normaal schakelcontact moeten hebben, conform de handleiding is deze namelijk in staat een mechanische gong aan te sturen, zie ook onderstaand de handleiding van de Ezviz. NL begint op pagina 48. De functie van de powerkit is mij ook niet helemaal duidelijk maar volgens de handleiding wel noodzakelijk voor het aansturen van een bel.

Handleiding.
 

Strangeeffect

  • #4
Ik heb identiek hetzelfde probleem, heb zelfs een nieuwe transfo gekocht 12vac.

Heeft u dit ondertussen kunnen oplossen?

Als ik die powerkit verwijder, dan werkt de gong wel, maar staat mijn speeltje wel te buzzen. Koppel ik de powerkit terug aan, gaat de gong niet meer ...
 

Richi

  • #5
Heeft iemand inmiddels de oplossing hiervoor. Heb al weken geen werkende gong :cry:
 

Didiermobiles

  • #6
Hallo, ik heb dezelfde toestellen en ook identiek volgens je opgegeven schema bedraad. Eerst werkte de ezviz wel en kreeg ik melding op mijn smartphone als er aangebeld werd maar de Honeywell bel deed het niet zodat ik thuis binnen geen geluid (bel) hoorde als er iemand aanbelde wat heel vervelend is uiteraard. Tot ik alles nog eens goed overdacht kwam ik tot de conclusie dat er ook sowieso baterijen in de Honeywell moesten. Vanaf dan werkte alles perfect! Euforie! Echter nu na enkele maanden probleemloos werken gaat de Honeywell (belgeluid) plots niet meer. Een test vd toestellen apart dat werkt wel. Dus ik vermoed dat de powerkit defect is. Momenteel ben ik via de online verkoper aan het proberen om een nieuwe powerkit onder garantie te bekomen. Hopelijk werkt het systeem dan terug.
 

Richi

  • #7
Probeer even de Hik-connect app. Hierin kun je nog aangeven wat voor type bel je gebruikt. Sinds enkele updates van de Ezviz app is deze functie eruit gehaald. Waardoor er ook geen signaal meer wordt doorgestuurd naar de powerkit.

Dit is voor mij De enige juiste oplossing geweest.
 

Didiermobiles

  • #8
Bedankt voor de tip! Ik ga het uitproberen en geef nog feedback. Ik had nog niet gemerkt dat die functie verdwenen was. Bedankt.
 

Didiermobiles

  • #9
Opgelost! Bij installatie van de HIK-app kon ik de db1 wel koppelen maar zag nadien de db1 niet. Na meermaals tevergeefs proberen heb ik het opgegeven. Ondertussen had ik ook de Ezviz app zelf verwijderd. Nog enkele ansere apps geprobeerd maar niets lukte. Dan maar vanaf scratch de Ezviz app geïnstalleerd en instructies gevolgd. Tot mijn blijdschap moest ik op een bepaald moment een keuze maken tussen gewone/elektronische bel! Na de juiste keuze gemaakt te hebben werkte heel het systeem weer terug. Euforie!!!
Met dank aan Richi voor de tip die bij mij naar de oplossing heeft geleid. Dank je Richi.
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
50
Gerelateerde onderwerpen
Aansluiten trafo tbv Ezviz DB1 deurbel

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu