Druk cv-ketel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn cv ketel (HR-Ecomline van nefit) daarvan valt de druk langzaam weg. Heb bijgevuld tot ongeveer 1,5 bar , alleen hij staat nu na een week alweer op 0,5 bar. het expansie vat klinkt van boven dof en van onder iets holler. dat lijkt mij wel goed, maar ik weet niet hoe groot dat verschil moet wezen, wat is eventueel nog een ander mogelijke orzaak.
wie kan mij wat meer vertellen.
 
Controleer de automatische ontluchter links bovenin de ketel eens op lekkage en de overstortventiel in de installatie.
 
Het vat kun je maar op een manier goed controleren en dat is door het eraf te draaien als er dan nog water in zit is hij defect en aan de onderkant zit een autoventiel en daar moet 0.5 bar opstaan als dat allemaalgoed is en je verder geen lekkage hebt kunnen vinden wacht dan tot de ketel koud is vul hem tot 2.5 bar en haal de sifon er vanaf gaat het dan daar lekken is de warmte wisselaar defect is alles dan nog goed zul je het systeem moeten afpersen
 
1 Tip.....ga nou niet het vat nameten op dat autoventiel onderin. De kans bestaat (helaas) dat wanneer je het ventiel indrukt deze blijft hangen en alle stikstof eruit loopt.
 
Screech,
1 Tip.....ga nou niet het vat nameten op dat autoventiel onderin. De kans bestaat (helaas) dat wanneer je het ventiel indrukt deze blijft hangen en alle stikstof eruit loopt.

Geef dan gelijk even aan hoe de TS het vat dan wel kan controleren, dit soort antwoorden heeft niet zo veel zin, zeker gelet op het antwoord van Klorissa want dat is de enige manier om het te kunnen controleren.

Als dan het ventiel blijft hangen heb je inderdaad gewoon pech gehad het vat moet dan vervangen worden.

Je gaat me toch niet vertellen dat je jou auto/fiets /brommer/ motor of welke andere banden nooit controleerd omdat de kans dat het ventiel blijft hangen zo groot :shock:

Vr Gr
 
Oke........Maar je geeft er vervolgens zelf ook geen toelichting op toch?

Wat Klorissa heeft gezegt klopt.Als u het vat van de beugel heeft verwijderd,en er zit water in dan kunt u hem idd weggooien. En de enige correcte manier is nameten.

Wanneer u toch van plan bent om te gaan meten,doe dat dan door de week op een gunstig tijdstip,zodat u e.v.t. nog een ander vat kan halen bij de installateur die die dingen altijd op voorraad hebben in de auto.

Check in ieder geval eerst het overstort ventiel nog even,deze zit mogelijk aangesloten op de riolering.Als deze nat is moet u het overstort ventiel uiteraard vervangen en in 9 van de 10 gevallen is dan het expansievat ook slecht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan