Zo, het heeft even geduurd, maar het probleem is dan toch gevonden en opgelost
Ik heb een paar afsluiters extra geplaatst om delen van het cv-circuit af te sluiten, en daarmee uit te sluiten. Maar aangezien het systeem soms elke dag gevuld moest worden, en soms weken achter elkaar niet, zette dit me soms op het verkeerde been.
Op een gegeven moment heb ik het systeem laten afpersen, maar ook dit gaf geen resultaat.
Nadat de ketel nogmaals niet aan te krijgen was vanwege een nat branderbed, hadden we besloten de ketel maar op de gok te vervangen. Gelukkig ging voordat het zover was de ketel echt kapot, en kon eindelijk met zekerheid de warmtewisselaar aangewezen worden.
De warmtewisselaar (met brander en ontsteking) is nu vervangen in een coulance regeling en de ketel doet het weer fantastisch. Ik heb ook maar een 2e hands ketel erbij gekocht, voor mocht er nog eens een pomp of transformator ofzo kapot gaan. En zo hoop ik nog een jaar of 10 van de ketel te mogen genieten
Nog even over de leidingen onder de ketel: De monteurs van twee installatiebedrijven, en de monteur van de Atag fabrieksservice zagen er totaal geen probleem in zoals ze zitten, dus dat laat ik zitten zoals het zit.
Groeten, Ferry