Cv reageert niet op opentherm kamerthermostaat, geen display

Benlaag

  • #1
Hallo,

Van de ene op het andere moment viel het display van de kamerthermostaat uit (Honeywell Round modulerend, T87M1003). Vervangen door een nieuwe identiek exemplaar verandert niks. De eerste thermostaat lijkt doorgebrand op de print (bruin vlekje achterkant en zwart op de print zelf). De nieuwe thermostaat lijkt direct warm te worden op dezelfde plek als deze wordt gemonteerd.

Ik heb de modulerende aansluiting in de ketel omgezet naar aan/uit (geel en blauw doorgelust) en met draden van de kamerthermostaat een circuit gemaakt (blauw en rood). Als ik vervolgens de regelknop voor de warmte het cv-water open draai, dan slaat de cv wel aan. De installatie kan dus wel stoken.

Er lijkt dus iets mis met de aansturing van de kamerthermostaat. Het verwarmen van tapwater werkt gewoon prima en handmatig aan/uit stoken dus ook. Het gaat mis zodra de thermostaat wordt aangesloten. Waar te zoeken? De Opentherm module?

Het betreft een AWB ThermoMaster 22G uit 2007.

Alvast bedankt voor mogelijke reacties.

Mvg,
Ben
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #2
Neem eens een halve meter kabel en probeer de nieuwe thermostaat direct bij de ketel.

Anders lijkt het er op dat je branderautomaat defect is
 

Benlaag

  • #3
Obelix2, bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb uw tip meteen uitgevoerd en inderdaad, nu werkt het wel.

Ik ben blij dat het tot zover allemaal nog functioneert, maar ik vraag mij af hoe het kan dat de originele lange kabel opeens niet meer werkt. Wellicht heeft een een verklaring, gezien uw eerste juiste analyse. Er is naar mijn weten niets gebeurt wat van invloed is geweest op de kabel tussen de cv en de kamerthermostaat.

Moet ik een nieuwe kabel trekken?

Mvg,
Ben
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #4
Schilderijtje opgehangen?
Gaatje geboord?
Spijkertje in de muur geklopt?


Kabel is defect en zal moeten worden vervangen.
 

Benlaag

  • #5
Haha, nee niks gedaan wat ook maar in de buurt van dat kabeltje komt. Deze loopt ook door een doorvoerbuis, dus is nog bescherm ook.

Maar dat doet er verder niet meer toe; u heeft mij perfect geholpen. Bedankt. Ik zal morgen een kabel halen en opnieuw trekken.

Alvast een prettig weekend Obelix2,

Groeten,
Ben
 

Obelix2

Specialist Witgoed
  • #6
Bedankt en succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu