Compressor slaat steeds af met de ingebouwde zekeringknop of laat stop eruit spr

Hallo,

Mijn vader heeft een nieuwe compressor voor in de loods gekocht, dit is een met 2 expansievaten en een v-riem aandrijving op de elektromotor.

Enkel hebben we steeds dat hij afslaat en dan moeten we de knop weer indrukken en doet ie t weer tot ie weer keer moet opstarten.

De verlichting die op dezelfde groep zit flikkert ook even bij t aanslaan.

Er zit een zekering van 16a in dr zekeringkast. Is t een idee om er een iets hogere zekering in te doen? We hebben geen andere stroomgroep daar en t enige op die groep is de compressor die gewoon op 220 hoort te werken en 3 tl bakken.
 
Wat is het vermogen van de motor?

En hoe groot is de afstand tussen de zekeringkast en de werkplaats?
 
Dat verlichting een keer knippert bij inschakelen is niet zo spannend. Dat gebeurt bij bijna alle compressoren.

Vermogen van de motor is inderdaad nodig. Het zijn doorgaans wel behoorlijke stroom trekkers.

Zekering klakkeloos ophogen is niet altijd toegestaan.
 
Ik plaats morgenochtend even een foto. Het is een dubbeltank compressor maar weet t vermogen niet zo 1.2.3.

Ik ga morgen aan mijn auto sleutelen dan zal ik vermogen en foto plaatsen
 
Het vermogen van de motor op de foto en de compressor zelf ook.. de knop die steeds uitgaat en ingedrukt moet worden na uitval ook

20220108_112526.jpg 20220108_112540.jpg 20220108_112548.jpg 20220108_112552.jpg 20220108_112649.jpg
 
13A directe aanzet 6xInom kom ik op 78A aanloop, dat vind de gemiddelde B automaat niet erg tof.
Maar als de zekering op het apparaat uit gaat zou ik hem retourneren.
 
Dan moet je eens meten hoe hoog de netspanning blijft, mogelijk zakt deze te ver in waardoor aanlopen niet meer mogelijk is.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan