BertPleizier
Vaste Beantwoorder
- #21
Ik vraag me af in hoeverre de draadeind los wil (als de kop van de bout af is). De spanning is van de bout, maar de draadeind kan dan nog gemeen vastzitten, terwijl je dan nauwelijks meer grip hebt.
Klopt! Ik ging er gemakshalve van uit dat dit het laatste redmiddel is en dat de bout toch vervangen wordt.Jan schreef:Een griptang is het beste middel de koppen kapot te krijgen.
En een brosse bout die afknapt, dan ben je nog verder van huis.De bout is van van staal kwaliteit 5.6 , dus zit er wel koolstof in en dus kans op brosse las.
Het is een Honda HR 216Jan schreef:Kan ook een Engelse draad zijn, dan lukt het niet met gewone bouten of tappen.
Vermeld even het merk van de maaier.
Dat wil dus niet meer.BertPleizier schreef:Inmiddels is er met de luchtmoersleutel 1 bout losgedraaid. De andere bout heeft een ronde kop. Die zat zo vast dat de luchtmoersleutel er gewoon overheen sloeg.
Wat is nu de volgende stap?