Bosch Varioperfect Series 8 wasmachine oranje kraantje

AVO

  • #1
Sinds korte tijd brandt er (nadat het programma is gaan draaien) een oranje kraantje. De gebruiksaanwijzing meldt dat dit een watertoevoer probleem is. De machine wast overigens wel verder, maar de alarmering is vervelend. Hij wast misschien dan wel, maar met wellicht te weinig water?

Ik heb de zeef tussen kraan en waterslot gecontroleerd. Deze is schoon. De kraan zelf gaf mijn inziens te weinig water en heb ik vervangen. Controle op knikken in de toevoer heb ik ook kunnen uitsluiten. Vandaag na deze handelingen een was gedaan. Eerste was ging probleemloos. Geen meldingen. De tweede echter niet. Wederom het knipperende oranje kraantje in de display.

Machine is nog niet zo oud. Valt volgens mij nog in garantie. Moet das even factuur voor bijzoeken. Iemand een idee waar ik het zoeken moet?

Gaat overigens om volgende model:

WNM64 WAW32461NL
E-nr. WAW32461NL/09
FD 9605
Z-nr. 200075
486050279813000751
KD Code: ME246AA

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Groet Arjen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Als er nog garantie op zit kunt u er beter af blijven, anders loopt u de kans dat de garantie verloren gaat.
 

Techrax

  • #3
FD 9605 = geproduceerd in mei 2016. Afblijven dus en Bosch monteur langs laten komen.
 

AVO

  • #4
Heb de factuur gevonden. Dateert van 11 mei 2016. Extra drie jaar garantie afgesloten. Dus valt nog ruim binnen garantie.

Iemand wel een idee wat het kan zijn?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
Je zou nog even een emmertest kunnen doen:
Grote emmer (5 of 10 liter) onder de kraan, kraan vol open zetten en meten hoeveel tijd het kost om de emmer vol te laten lopen.

Een 5 liter emmer zou in ongeveer 15 sec. moeten vollopen. Een 10 liter emmer in ongeveer 30 sec.

Geeft de kraan beduidend minder water, dan zou er elders in de waterleiding nog iets mis kunnen zijn. Bijv. een tussenkraan die niet goed open staat.

Is er wel genoeg watertoevoer, dan zou ik me over de eigenlijke oorzaak niet druk maken en gewoon gebruik maken van garantie.

Voor garantie moet je je in principe bij de leverancier melden, die vervolgens meestal de servicedienst van de fabrikant inschakelt. Direct Bosch bellen is meestal niet verstandig, omdat de leverancier (ten opzichte van jou) verantwoordelijk is voor de goede werking van het product, niet de fabrikant. :wink:
 

AVO

  • #6
Dank Kees voor het meedenken. Ga nog wel de emmer test doen. Ons huis staat midden in de polder met de hoofdmeter op 300 meter afstand. Hebben voorheen nooit problemen gehad en bij de eindafrekening van het water stond ik ook nooit voor verrassingen. Toch maar even peilen. Je weet immers maar nooit .....
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu