De zwarte ring komt er eerst op en daar zit een verdikking op (andere zijde dan op foto) waar de schijf precies om past en dus centreert,
dan komt dus de slijpschijf en de de witte moer. Deze kan op 2 manieren geplaatst worden, de verdikking naar de schijfzijde is voor de dikkere afbraam schijven en als je de witte moer/flens de andere kant om monteert klem je de dunne schijven.
Als je goed ziet is er een verdieping uitgedraaid in de witte moer/flens waar de verdikking in past van de zwarte moer.
Bij doorslijpschijven van 1 mm is het geen probleem maar bij een dunnere ijzeren diamantschijf of 0,8 mm doorslijpschijven kan het nog wel eens voorkomen dat hij dan niet goed vast zit.
Dan zal je met een opvulring moeten werken of een stukje van de verdikking af moeten draaien op de draaibank
Bij snelspanners is dit niet mogelijk en lijkt mij de enige mogelijkheid om een opvulring tussen de snelspanmoer en de schijf te plaatsen.
Dit is ook 1 van de redenen waarom ik nooit snelspanmoer gebruik maar de zelfde dan als op de foto zijn afgebeeld.
Ik zet nooit de schijf vast met een sleutel maar gewoon met de hand, hij trekt hem zelf wel vast.
En bij het demonteren druk ik de vergrendeling in en dan kun je ze meestal nog wel met de hand losdraaien, als de schijf vastgeslagen / geklemd is moet ik soms de sleutel gebruiken.
Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd en anders hoor ik het wel.