Beste lezer,
Ik krijg over een tijdje mijn electrische auto en ben aan het nadenken over oplaadmogelijkheden. Ik kan de auto laden met 1x16A (3,7kw) of 3x16A. Vreemd genoeg vertelde de dealer dat het qua laadtijd nagenoeg niets uitmaakt. Ik neem dat maar een aan maar vind dat wel apart. Iemand daar een mening over?
Verder is het ook mogelijk om met 1 x 32A (7,2Kw) te gaan laden. Dat verlaagt de laadtijd behoorlijk. Het is ook mogelijk te snelladen. DC laden noemen zij dat, met 50Kw.
Kan iemand mij vertellen of ik DC kan laden of met 1x32A kan laden? Ik heb thuis 3x25A
hieronder de tekst van de dealer.
Type Laadtijd kW Tot
1 fase 16A ±19 uur en 10 minuten bij kamertemperatuur 3,7 100%
1 fase 32A ±9 uur en 35 minuten bij kamertemperatuur 7,2 100%
DC snelladen ±75minuten bij kamertemperatuur 50 80% (tot 100% mogelijk)
DC snelladen ±45 minuten bij kamertemperatuur 100 80% (tot 100% mogelijk)
Stopcontact 10A ±31 uur bij kamertemperatuur 2,3 100%
Alvast dank en groet,
Sander
Ik krijg over een tijdje mijn electrische auto en ben aan het nadenken over oplaadmogelijkheden. Ik kan de auto laden met 1x16A (3,7kw) of 3x16A. Vreemd genoeg vertelde de dealer dat het qua laadtijd nagenoeg niets uitmaakt. Ik neem dat maar een aan maar vind dat wel apart. Iemand daar een mening over?
Verder is het ook mogelijk om met 1 x 32A (7,2Kw) te gaan laden. Dat verlaagt de laadtijd behoorlijk. Het is ook mogelijk te snelladen. DC laden noemen zij dat, met 50Kw.
Kan iemand mij vertellen of ik DC kan laden of met 1x32A kan laden? Ik heb thuis 3x25A
hieronder de tekst van de dealer.
Type Laadtijd kW Tot
1 fase 16A ±19 uur en 10 minuten bij kamertemperatuur 3,7 100%
1 fase 32A ±9 uur en 35 minuten bij kamertemperatuur 7,2 100%
DC snelladen ±75minuten bij kamertemperatuur 50 80% (tot 100% mogelijk)
DC snelladen ±45 minuten bij kamertemperatuur 100 80% (tot 100% mogelijk)
Stopcontact 10A ±31 uur bij kamertemperatuur 2,3 100%
Alvast dank en groet,
Sander