AEG Lavamat 48580 foutcode EF3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met foutcode EF3 stopte onze AEG lavamat 48580 wasmachine met het programma terwijl de pomp bleef lopen, ook na uitschakelen van de machine. Na legen van de wateraanvoerslang is de pomp gestopt maar de foutmelding blijft staan. Wie weet een andere oplossing dan AEG service te laten komen?
 
EF3 duidt (bij een iets ander model bovenlader) op een lekkageprobleem: "Water in sokkel machine, vlotterschakelaars ingeschakeld". Dat kan o.a. veroorzaakt worden door een lekke aanvoerslang, maar ook door een lekkage binnenin de machine, of bijv. een zwaar verstopt pompfilter.

Houd de wasmachine eens schuin om eventueel water weg te laten lopen, trek wel de stekker er eerst uit.

Productie van deze machine is vanaf 2004 t/m heden, dus er is kans dat er garantie op zit (2 jaar).
Indien de machine jonger is dan twee jaar, dan zelf geen reparatiepogingen ondernemen, anders vervalt de garantie. Dan dus wél AEG service laten komen.

Graag nog de PNC code vermelden.
 
De door u aangegeven oorzaken kan ik begrijpen, er was even een opstopping in het riool waardoor welicht water vanuit de afvoerpijp onder in de sokkel is komen staan. Dit zullen we zien droog te krijgen. Daarna wachten tot alle water verdampt is of is er een "reset" methode?

NPC code: 913205851; Fert-nr: 5080010; Model: L48580
 
Dit staat over een "reset" in de handleiding:
Nadat de fout opgelost is, de toets START/PAUZE indrukken.
Bij indicatie van «Foutcode: E en een cijfer of letter» : apparaat
uitschakelen en vervolgens weer inschakelen. Programma opnieuw
instellen. Op de toets START/PAUZE drukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan