Vrijdag zijn eindelijk de zware oprijplaten binnen gekomen (3000Kg) aangezien de oprijplaten die ik had volgens de leverancier van de hoogwerker te licht waren.
Deze konden samen het gewicht van 1450 Kg wel aan maar niet per stuk en sta je iets scheef dan krijgt de ene oprijplaat heel wat meer te verdragen dan de andere.
Vandaar zijn advies oprijplaten te nemen die elk het gewicht van 1450 Kg aan kunnen want ligt 1450 kg op z'n kant dan til je dat niet zomaar weer even rechtop.
Natuurlijk kun je dit soort platen wel even bestellen maar dan schrik je wel even van de prijs (en ook van het gewicht)
Dus dan maar even wat langer wachten (2 maand) en nu dan eindelijk geleverd en met goed 18 Kg per stuk ook nog aardig eenvoudig te verplaatsen.
Zaterdag al even aan het passen en meten geweest maar kan nog geen oplossing bedenken.
De nieuwe aanhangers hebben nl. een soort beugel waar deze platen achter kunnen haken
echter de nieuwe aanhanger die ik gekocht heb kent deze beugel niet.
zit de klep dicht dan sluit deze strak aan op de bodem
Dat bodem profiel stelt ook niet veel voor met een dikte van goed 1mm dus het risico dat de haak achter dit profiel wegschiet is vrij groot als je er met zo'n zwaar ding op gaat rijden.
Dit moet dus dikker/sterker
Maar maak je het dikker dan sluit de klep niet meer.
Dus ben op zoek naar een methode dat de oprijplaten wel stevig blijven zitten, na de tijd de klep ook dicht kan en als ik zand oid. vervoer dit niet uit de aanhanger loopt.
Kijk ik naar de aansluiting van de klep op de zijwanden (beide overigens van aluminium) dan zie je dit
dus de klep valt tegen een gegalvaniseerde buis aan en er zit nog een extra buis aan de zijkant.
van de buitenkant ziet dat er zo uit.
Maar hoe maak ik nu iets waar die haken van de rijplaten goed invallen terwijl de klep ook goed sluit en zonder dat spullen die in de aanhanger moeten blijven er uit kunnen?
Lampen worden trouwens nog vervangen zodat ik wat ruimte (2 cm) boven de lampen krijg.
Deze konden samen het gewicht van 1450 Kg wel aan maar niet per stuk en sta je iets scheef dan krijgt de ene oprijplaat heel wat meer te verdragen dan de andere.
Vandaar zijn advies oprijplaten te nemen die elk het gewicht van 1450 Kg aan kunnen want ligt 1450 kg op z'n kant dan til je dat niet zomaar weer even rechtop.
Natuurlijk kun je dit soort platen wel even bestellen maar dan schrik je wel even van de prijs (en ook van het gewicht)
Dus dan maar even wat langer wachten (2 maand) en nu dan eindelijk geleverd en met goed 18 Kg per stuk ook nog aardig eenvoudig te verplaatsen.
Zaterdag al even aan het passen en meten geweest maar kan nog geen oplossing bedenken.
De nieuwe aanhangers hebben nl. een soort beugel waar deze platen achter kunnen haken
echter de nieuwe aanhanger die ik gekocht heb kent deze beugel niet.
zit de klep dicht dan sluit deze strak aan op de bodem
Dat bodem profiel stelt ook niet veel voor met een dikte van goed 1mm dus het risico dat de haak achter dit profiel wegschiet is vrij groot als je er met zo'n zwaar ding op gaat rijden.
Dit moet dus dikker/sterker
Maar maak je het dikker dan sluit de klep niet meer.
Dus ben op zoek naar een methode dat de oprijplaten wel stevig blijven zitten, na de tijd de klep ook dicht kan en als ik zand oid. vervoer dit niet uit de aanhanger loopt.
Kijk ik naar de aansluiting van de klep op de zijwanden (beide overigens van aluminium) dan zie je dit
dus de klep valt tegen een gegalvaniseerde buis aan en er zit nog een extra buis aan de zijkant.
van de buitenkant ziet dat er zo uit.
Maar hoe maak ik nu iets waar die haken van de rijplaten goed invallen terwijl de klep ook goed sluit en zonder dat spullen die in de aanhanger moeten blijven er uit kunnen?
Lampen worden trouwens nog vervangen zodat ik wat ruimte (2 cm) boven de lampen krijg.