6 kabels naar 1 stekker

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben een kerstdorp, hier staan 5 huisjes met verlichting en 1 kerk (7 watt lampje zonder rand-aarde, dus gewoon 2 aderig).

Desbetreffende kabels zijn veel te kort en wil niet met kroonsteentjes e.d. gaan rommelen.
Daarom wil ik deze gaan vervangen voor 2 aderige kabel en 1 stekker
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld de kabels 2 meter lang te maken met een contrastekker, daarna vanaf de contrastekker insteken en alles naar 1 kabel met 1 eindstekker te laten verlopen met een kabel van ongeveer 4 meter ?
Anders lig je met 5 meter kabel per huisje, en 6 stekkers die je weer naar een stekkerdoos moet laten lopen te klungelen.
Het haat gewoon loshangen achter de kast als een soort van verlengkabel.

Tevens wil ik "platte" stekkers gebruiken, maar hoe heten die dingen als ik ze los wil bestellen ?

mvg
Fred

Hoi Fred,
Misschien kun je een losse lasdoos gebruiken? Zo uit mijn hoofd zitten daar aan elke kant 2, dus in totaal 8 doppen in. Als je daar een gaatje in boort waar net een draad door kan, blijft het netjes. Binnenin de lasdoos kun je dan lasdoppen gebruiken.
De platte stekkers heten trouwens eurostekkers.
Veel succes,
Bartje

In plaats van de lasdoos zou ik er inverband met de iedere keer opzetten en afbreken voor kiezen om centraal een stekkerdoos de plaatsen waar ieder jaar de stekkers in te steken

Da`s waar, hoort er echt bij

We zijn er uit, ff wezen gluren bij de bouwmarkten, helaas niet alles voorradig dus morgen nog maar eens kijken bij een paar als ze open zijn

Het worden 6 kabels met gegoten euro stekker van 3 meter (is goedkoper dan 6 losse stekkers en een rol kabel van 20 meter)
Daarna 2 van die stekkers die verlopen naar waar je 3 platte stekkers in kan steken, dan zijn we helemaal klaar

bedankt voor de tips

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan