5/4 afvoer voor wastafel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik heb een wastafel met waste, op de waste een normale draad van 5/4 maar als ik daar een standaard bekersifon onder plaats kan mijn lade niet meer open. Dus zoek ik een sifon die lager is dan standaard (eigenlijk zoals bij een douche, maar dat is 6/4) met een 5/4 aansluiting.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad of hebben jullie andere ideeën?

Er zijn platte sifons in de handel die normaal gebruikt worden voor douchebakken en soms een bad, de meeste bouwmarkten hebben hem in de schappen liggen en anders heeft de saniatairwinkel ze wel.

Volgens mij zijn ze er ook van 5/4'', de andere maat is overigens 1,5''
Lukt het niet dan kunt u overwegen de sifon op een andere plaats te zetten dan direct onder de wastafel, b.v. iets lager.

Ik ben aan het zoeken geweest bij de bouwmarkten en bij een loodgieter maar geen 5/4 badsifon, ook op internet is het niet makkelijk

Het is inderdaad 1/4"(5/4) en 1/2"(6/4).

Kan het niet met een gewone lijmsifon die u zo ver mogelijk naar achteren en eventueel 50 cm lager plaatst ?

Bij mijn dochter heb ik een stukje uit de achterkant van een lade gezaagd en de bovenste lade ingekort.

Ik zou de suggestie van Jan volgen. Op een 'lijmsifon' zit een tule rond 32 mm (40 mm is er ook) met een moer, deze is er ook in de door u opgegeven maat. Plaats de tule met de moer op de waste en dan op de tule een haakse pvc bocht. Hier met een stukje pvc buis naar achteren met weer een haakse bocht. Vervolgens de 'lijmsifon' plaatsen.

Zit de afvoeraansluiting achter in de muur, dan de helft van de ' lijmsifon' gebruiken en is er natuurlijk 1 haakse bocht minder nodig.

Ze zijn van grijs pvc net zoals de pijpen, lastig te omschrijven maar ze zien eruit als een zwanenhals, bij de bouwmarkt liggen ze in de schappen in twee uitvoeringen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan