4 TV's aansluiten??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeie dag iedereen,
Ik zou graag willen weten hoe ik goed beeld krijg op 4 tv's. Ik heb namelijk gewone splitters gebruikt maar het beeld is al op de 2e tv al heel slecht.
De eerste tv is beneden in de woonkamer en de rest boven.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit allemaal in orde kan krijgen?
Wat heb ik precies allemaal nodig (graag met foto's) en waar kan ik dat kopen?

Staat in het venster onderin en betekent P(ersoonlijk) B(ericht).

Problemen met ontvangst zijn meestal heel makkelijk op te lossen.
Alleen willen mensen altijd goedkoop uit zijn.
Kijk anders even op (site verwijderd, geen reclame svp, mod) , maar je kunt ook een elektrawinkel bellen die in de buurt zit. Zij zullen zeggen dat u een versterker moet aanschaffen. Ook zullen ze beginnen over de kabel en de stekkers die op de kabel aansluit.

Succes

Bedankt iedereen voor al jullie reactie's.
De signaal is wat beter geworden na het vervangen van oude kabels, maar er is nog altijd wat geruis op een paar kanalen, en er is nog ook een andere probleem en dat is als ik de kanaal die vanuit de receiver uitkomt wil versterken wordt ie juist verzwakt, dus vandaar dat ik de versterker niet hebben kunnen gebruiken.
Heeft iemand nog ideeën??

Alvast bedankt voor elke reactie.

Het ene kanaal is beter dan het andere. Denk zelf dat het net zoals bij de fm-radio is. rtl 4 heeft veel meer geld te besteden dan een natuurzender ofzo. Is het trouwens annaloge tv of heb je digitale tv?

Ik hoor het wel

Het is analoge tv.
Om nog duidelijker te zijn, de receiver heeft 2 ingangen input en output voor de antenne, dus normaal gesproken komen analoge tv kabel de receiver in en word er een extra kanaal (die van de receiver) mee gestuurd via de output van de antenne.
En het is namelijk zo als ik maar een van de 2 gebruik is de beeld 100% goed.
Dus ik kan voor 100% goeie beeld krijgen bij al 4 tv's als ik :
via de output antenne van de receiver naar de 4 wegverdeler naar de 4 tv's breng of
via de tv antenne rechtstreeks naar de 4 wegverdeler naar de 4 tv's
Maar bij het mengen van die ene kanaal van de receiver en de antenne kabel word de signaal zwak voor alle kanaal.

Het bijgekoppelde signaal van je reciever mag niet interfereren met je normale TV signalen.
Als het een digitale kabelTV ontvanger is, zal dit niet het geval zijn.
Ik begrijp dat je het extra signaal van je Ontvanger ook boven/ op je andere TV's wilt ontvangen.
Dus kun je die verdeling best ná je Digitale ontvanger plaatsen.
Mocht hij toch storing daardoor opleveren, zou je eens moeten kijken of je ontvanger (die dan zeer waarschijnlijk niet van je kabelmaatschappij is) ook een stelschroefje aan de buitenkant (vaak achterop) heeft zitten waarmee je die extra zender (van je ontvanger) kunt instellen op frequentie.
De meeste tuners in zo'n ontvanger (waar die in en uitgang op zitten) hebben als bijkomen voordeel dat ze ook ietwat versterken, wat je wel nodig hebt wanneer je je signaal over 4 TV's verdeeld.

Probeer eerst eens 1 TV achter je ontvanger te zetten en controleer het beeld.
Is dat goed, kun je het zelfde grapje doen met je andere TV's.
Zo kun je 1 voor 1 controleren of de bekabeling en stekkers per TV goed zijn.
Daarna kun je je verdeler ertussen zetten.
Maar let op !!
Die 4 verdelers hebben een verlies van ca 7,5dB! Daarnaast zullen de TV's ook wel op enige afstand van de verdeler staan en die lengte kabel verzwakt je signaal ook aanzienlijk. Zeker als de kwaliteit niet zo goed is.

IPV een verdeler kun je ook overwegen een versterker met ingebouwde verdeler te nemen. Ze zijn er met 4 uitgangen die per uitgang een versterking hebben. Aangezien die versterking per uitgang verschilt, kun je daarmee de verst geleven TV (dus met de langste kabel) ook het meeste signaal geven.
Zo kun je de boel redelijk in balans houden.
Moet zeker goedkomen :wink:
Succes!

Fantomaz

Ik zal het beter uitleggen :

vanaf de analoge TV kabel naar de splitter, naar TV1 en de receiver(input antenne).

En vanaf de receiver(output antenne) naar de verdeler, naar de andere TV's.

Dus het komt erop neer wat u heeft gezegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan