36 jaar oude scheur in gevel.

LMD

  • #1
Beste iedereen,

ik heb een probleem, mijn vriendin en ik+ kids hebben een huis ( 2 onder 1 kap) gekocht die we over een paar weken betreden. Het huis is 36 jaar oud en is gezet door de nu nog bewoner. Het is goed onderhouden en ziet er netjes uit en heeft voor ons de perfecte ligging ( school pal tegenover en gastouder er vrijwel naast. ) nu het probleem, er zit een scheur in de gevel die volgens de bewoner gekomen is doordat de fundering door klaarblijkelijk een foutje iets is gaan werken half jaar na zetting huis. sindsdien is de scheur stabiel en is niet gaan werken, de scheur loopt van kozijn boven naar kozijn beneden en weer van de zelfde kozijn naar de grond door voeg en steen. echt een verticale scheur. Wij hebben in alle domme blijheid de scheur nooit opgemerkt tis omdat de bewoner er zelf over begon. Dus samen gevat scheur van dak naar grond via de kozijnen, enige scheur in het hele huis en alleen aan de buitenkant en deze zit er al 36 jaar. Moet ik mij hier zorgen over maken en is dit relatief goedkoop te fixen ? of moet ik dit zo laten? zou een scheur als dat alsnog groter kunnen worden ? ben er toch best bezorgd over hoop dat dit niet ons woonplezier bederft, we kijken er zo enorm naar uit om er te gaan wonen.

Hoop graag wat van iemand te horen.

Bedankt
 

LMD

  • #2
Tussen deze kozijnen, foto is van google maps als men goed kijkt zie je ook wel wat.

 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #3
Als de scheur er inderdaad al 36 jaar zit zou ik er niet meteen wakker van liggen.
Maar het beste is om er met aannemer naar te kijken en te bespreken wat de herstelmogelijkheden zijn.
Waarschijnlijk zal worden voorgesteld om de voegen een paar cm uit te slijpen en er rvs spiraalankers in te plaatsen en weer aan te voegen.

Dat is geen enorme ingreep en brengt weer rust en vertrouwen terug.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Niets om je zorgen over te maken. Bij zo'n scheur is het enige wat je in de gaten hoeft te houden of deze niet groter wordt.
 

LMD

  • #5
Bedankt voor de reacties, dit stelt mij gerust. Scheur zit er inderdaad al zolang maarja ik heb er totaal geen verstand van. Dit heeft mij flink laten schrikken, mocht dit alsnog een werkende scheur zijn door bijvoorbeeld zakkende fundering moet de scheur dan niet na al die jaren stukken breder zijn doorgescheurd ?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Als er werking in zat zag het er nu heel anders uit.
 

LMD

  • #7
Hoe had het er uit moeten zien dan ? letwel dit is een foto van google streetview dus niet heel duidelijk. in het echt beter te zien.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #8
Zoals het er nu in Groningen hier en daar uit ziet:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu