25 mm leiding aansluiten op de cv

Goedeavond,

Ivm het aanbrengen van 2 regendouche koppen in de badkamer ga ik vanaf de watermeter een 25mm meerlagenbuis leggen naar de cv. Vanaf de cv ga ik met de koudwater meerlagenbuis naar de regendouche koppen. Waar kan ik deze het beste monteren op de cv aangezien er ook nog een inlaatcombinatie tussen zit van 15 mm? De grootste die ik tot nu toe heb kunnen vinden is 22mm.

Heeft het zin om ook een meerlagenbuis van 25 mm warm water vanaf de cv naar de 2 regendouche's te leggen of volstaat een meerlagenbuis van 20mm?

Alvast bedankt.

Groetjes Joep

20211117_200537.jpg 20211117_200554.jpg

Ik heb werkelijk geen idee hoeveel liter warm water deze ketel per minuut kan leveren. Ik kan nergens een nummer op de ketel vinden. Maar ik neem gewoon de gok. Mocht de ketel het niet aankunnen, dan koop ik een ketel die het wel aan kan.

tis een nefit en dit zal een cw 4 of 5 zijn dit komt neer op zon 8 a9 liter per minuut cw4 en 11 tot 13 liter per minuut cw 5

Bedankt voor de informatie. Zijn er ook bepaalde kenmerken waar ik aan kan zien of het een CW4 of CW5 is? Van het positieve uit gaan en het is een CW5, wat is dan de beste aansluiting van bovenstaande vragen?

welke nefit is het exact? als het rond de 25 kw is zal het cw4 zijn 30 of hoger cw5

De ketel zit aangesloten met RK-15 wat meer dan voldoende is. Als je een ww. leiding van 25mm nodig hebt zal je ook je warmwater voorziening moeten aanpassen in iets van een boiler van 500 liter.

Voor nu laat ik de cw4 nog even zitten aangezien ik nog genoeg moet doen voor de verbouwing. Dus voor in de toekomst komt er waarschijnlijk een cw5 of cw6. Dus ik zou graag jullie mening hierin willen:

Koudwaterleiding van 25mm vanaf de watermeter naar de cv toe. (Is al gekocht en kan ik niet meer terug brengen). Voor of na de inlaatcombinatie aansluiten? Is het mogelijk om toch de warm water aansluiting naar de douche toe te leggen met 25mm? Aangezien ik 25 meter gekocht heb en weggooien is ook zonde.

Ik vraag mij af of het handig is om de warmwaterleiding van 25mm te maken.
Bijna alle ketels worden uitgevoerd met een doorstroombegrenzer, hierdoor wordt de waterhoeveelheid aangepast aan het capaciteit van de ketel.
Zou de waterdruk hierdoor niet te laag worden, waardoor de druk bij de douchekop juist afneemt?
Misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan