2-voudige wandcontactdoos inbouw vervangen door 4-voudig opbouw

Best forum,

Ik wil van 2 stopcontacten 4 maken door de wandcontactdoos te vervangen. Ik ga van inbouw naar opbouw, omdat ik aanneem dat het gat in de muur te klein is voor 4-voudig inbouw.
Ik heb weinig ervaring met alles rondom elektrische dingen aanleggen, daarom hoor ik het graag als het een ander volgens jullie af te raden is. Ik heb in elk geval van de verkoper begrepen dat de voorgenomen wissel kan.

Ik weet niet hoe ik de draden moet aansluiten en vind hierover niet makkelijk informatie op het internet, zoals een instructievideo of een handleiding bij het specifieke stopcontact. Als dat er wel is, ben ik natuurlijk ook blij met een link.

Het gedeelte in de muur ziet er zo uit:
AansluitingMuur.jpeg

De wandcontactdoos zo:
Wandcontactdoos.jpeg

Ik weet niet meer wat boven en onder was, maar denk dat dat niet uitmaakt, als de draden maar goed lopen?

Alvast dank voor de hulp!

Mvg,
Jilt

Zat er een wcd met randaarde?
De nieuwe wel.
Ik zie geen grijze aardedraad in de doos zitten.

Dag Rola,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik realiseer me nu dat er geen aarde in de muur zit. De oude inbouw-wcd had dit inderdaad ook niet. Ik denk dat dit betekent dat ik een andere opbouwdoos zonder randaarde moet kopen? Ik wil het wel graag goed doen, en kan me voorstellen dat een wcd met randaarde onterecht suggereert dat de stopcontacten geaard zijn.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan