2 radiatoren worden niet meer warm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nadat we een bestaande radiator hebben vervangen met een designradiator met thermostaat kraan, geven de 2 radiatoren die daarna in het circuit zitten geen warmte meer af. Het lijkt wel alsof de circulatie helemaal gestopt is na de nieuwe radiator, die wel perfect warm wordt.

Volgens onze CVketel handleiding moeten we:

Indien de cv/installatie is voorzien van thermostatische radiatorventielen moet rekening worden gehouden met een minimale doorstroming van 400l-uur over het toestel.
Monteer hiervoor , zo ver mogelijk van het toestel verwijderd, een automatische en instelbare drukverschilregelaar of een thermostatisch driewegventiel in de installatie.

Die 400 Liter per uur, hoe controleer ik die?
Wat zijn drukverschilregelaars en driewegventielen, en is dit inderdaad de oplossing?

Waussie schreef:
Nadat we een bestaande radiator hebben vervangen met een designradiator met thermostaat kraan, geven de 2 radiatoren die daarna in het circuit zitten geen warmte meer af. Het lijkt wel alsof de circulatie helemaal gestopt is na de nieuwe radiator, die wel perfect warm word

er zaten toevallig geen 50 procent onderblokken in?

groeten b

Draai alle radiatoren dicht, behalve de twee die niet warm worden en begin te stoken.
Ontlucht goed.
Daarna opnieuw proberen.

Het uitzetten hielp een beetje. Dat wil zeggen, de 1 na laatste radiator doet het nu weer. Maar als ik die uitzet werkt de laatste nog altijd niet.

Wat me opviel was dat de instelbare drukverschilregelaar volgens mij verkeerd om zit bij de laatste radiator. Ik ga hem nog omdraaien, volgens mij moet dat het probleem oplossen, of maak ik een denkfout?

13018_Radiator_2.jpg

Ik heb de aanvoerleiding aangegeven.

Das een retour leiding, of de foto staat op zijn kop:)
maar das geen drukverschil, maar een aftapkraantje. meer niet.

greoten b

Ok, mijn onwetendheid. Maar vooralsnog werkt de laatste radiator niet. Het openzetten van dit kraantje geeft wel wat water, maar er zit totaal geen druk achter

Ik zal hem morgen even laten doorlopen. Omdat de aanvoer van boven komt, heb ik ook te maken met simpele zwaartekracht, en kan het in dit tempo wel even duren voordat via dit kraantje de zwaartekrachtdruk wegvalt.

Ik denk dat je geen doorstroming hebt in de radiator.
als je de aftapper op je foto open hebt staan, draai dan ook de ontluchter eens open, en kijk of hij dan harder gaat lopen of niet.
of gewoon alles leeg laten lopen, en de radiator eraf halen, kraan en aftapper nakijken op vervuiling/verstopping.

of is de nieuwe radiator heel erg veel groter als de oude die er eerst hing?
wat is de installatie druk?

groeten b

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan