2 radiatoren doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds afgelopen zomer hebben we vloerverwarming beneden. Boven op alle kamers radiatoren. Nu doen op twee slaapkamers de radiatoren het niet. Van één kamer weet ik zeker dat die het vorig jaar nog wel deed. Kan het zijn dan de thermostaatknop kapot is? Die knoppen zullen toch zeker 25 jaar oud zijn. Wij bewonen dit huis nu 3 jaar.

Thermostaatknoppen kunnen inderdaad kapot zijn. Dit kun je controleren door de knop er af te halen en te kijken of het pennetje gangbaar is.

Is al vaak behandeld in dit forum (zoekfunctie).
In waarschijnlijk de thermostaatknop, daarin zit een beweegbaar pinnetje dat waarschijnlijk vast zit.
Buitenwerk knop er af halen, en pinnetje weer beweegbaar maken met WD40 en een paar keer indrukken en uittrekken.

OK, ik wil dat pinnetje best een tik geven, mar hoe krijg ik die thermostaatknoppen er af (Danfoss)?

Kosak

Aan de knopzijkant (in een zwarte ring) zit een boutje dat je kan losdraaien. Daardoor knelt die zwarte ring niet meer en kan de knop van de kraanhuis af.

Als het niet aan de thermostaatkranen ligt kan het te maken hebben met de nieuwe vloerverwarming.
Dit is het laatste wat aangepast is, maar controleer eerst de thermostaatkranen eens aan de hand van de voorliggende antwoorden.

Ik zou het pinnetje trouwens geen tik geven maar eerder even rustig indrukken en terug laten komen of desnoods heel voorzichtig uittrekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan