1 verwarming slaat aan terwijl draaiknop dicht is

Hallo,
Als de thermosstaat aan staat worden 3 verwarmingen die open staan gewoon warm. 2 die dicht staan blijven koud. Maar 1 verwarming blijft ook elke keer warm worden terwijl de knop volledig is dichtgedraaid en deze dus ook gewoon koud zou moeten blijven.
Het zijn radiatoren van 25 jaar oud, geen mechanisme dat ze automatisch warm laat worden bij vriespunt.

Wat kan het probleem zijn waardoor deze ene verwarming (in de hal) warm blijft worden terwijl de knop dicht is? Hij wordt trouwens volledig warm dus niet alsof hij op een kiertje staat.

Alvast bedankt...

Dat je de knop dicht draai wil niet zeggen dat het mechanisme in die knop ook dichtgedraaid wordt. Misschien is dat mechanisme wel kapot. Als je een witte knop heb kun je knop er af halen en kijken of je bijv. Met een schroevendraaier of ander gereedschap kun je dat mechanisme ook dichtdraaien.

ik ben echt een totale leek op dit gebied...

Ik zie geen vuil in de verwarmingskraan, hij ziet er hetzelfde uit als de andere kranen die het wel doen

Ik heb idd een witte verwarmingsknop maar ik zie geen mogelijkheid om hem eraf te halen (geen schroef "opening" of iets dergelijks zoals ik veel op google zie, hij heeft gewoon een dichte kant zoals hier:

verwarming.jpg

nee, geen thermostaat op afzonderlijke verwarmingen of verwarmingskranen. De verwarming gaat ook niet iets aan maar volledig, alsof ie helemaal open staat.

ik heb alleen 1 algehele thermostaat voor het hele huis, niets moderns, redelijk ouderwets

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu