Tikkende verwarming

A

Anonymous

Gast
  • #1
Ik heb last van tikkende verwarmingsbuizen in een slaapkamer dus op maar een specifieke plaats. Hier zitten ook een aantal koppelingen. Het is vooral s'morgens wanner de verwarming flink moet blazen. Als ik aan de buizen kom is het kraken even weg maar komt later terug. Is hier iets aan te doen?
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
het tikken van de buizen komt doorgaans door het uitzetten van de buizen onder invloed van warmte. Daar waar de buizen door de vloer of muur gaan beweegt de buis dan een beetje ten opzichte van de vloer of muur. Dit veroorzaakt meestal het tikkende geluid. Je kunt proberen de doorvoeren in muur of vloer groter te maken (is lastig bij beton) en af te dekken met speciale rozetten. Ook kun je proberen een soort 'glijmiddel' tussen buis en gat te spuiten, zoals bijvoorbeeld afwasmiddel.

Succes,
Jacco
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Het is ook mogelijk dat het komt door de beugels, je kunt ze iets minder strak aandraaien. Een andere mogelijkheid is het kopen van speciale beugels met een rubberen ring tussen de buis en de beugel. Verkrijgbaar bij de meeste installateurs
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Wat een optie is voor de buizen die door de vloer gaan is een slang te dikte van de vloer in de lengte richting openknippen en deze om de buizen zetten en dan in de doorvoering van je vloer duwen mits het gat groot genoeg is
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
Ik woon in een flat en sinds kort hoor ik dag en nacht een tikkend geluid in de (hoofd)waterleiding (deze zitten niet in de muur). Andere bewoners hebben er ook last van. Het tikkende kan dus niet komen a.g.v. het krimpen en uitzetten van warm en koud, zoals bij de CV vaak het geval is. Maar wie weet wat het wel kan zijn? Het is in ieder geval om gek van te worden.
 
A

Anonymous

Gast
  • #6
Dennis schreef:
Ik woon in een flat en sinds kort hoor ik dag en nacht een tikkend geluid in de (hoofd)waterleiding (deze zitten niet in de muur). Andere bewoners hebben er ook last van. Het tikkende kan dus niet komen a.g.v. het krimpen en uitzetten van warm en koud, zoals bij de CV vaak het geval is. Maar wie weet wat het wel kan zijn? Het is in ieder geval om gek van te worden.
Hoi Dennis,

Het tikken van waterleidingen word alleen maar erger de laatste jaren, dat komt door de elektrokleppen van o.a. wasmachines, vaatwasser, die plots de waterkraan doen sluiten, zodra iemand de keuken of wasbakkraan met keramische schijven open en dicht doet dan wordt het water ineens gedwongen om te stopen en dat geeft een klapperend en tikkent geluid. Er zijn waterslagdempers te koop om tussen de ver oorzaker te plaatsen. in ieder geval hopende voor jullie dat het verholpen kan worden.
 
A

Anonymous

Gast
  • #7
Dennis schreef:
Ik woon in een flat en sinds kort hoor ik dag en nacht een tikkend geluid in de (hoofd)waterleiding (deze zitten niet in de muur). Andere bewoners hebben er ook last van. Het tikkende kan dus niet komen a.g.v. het krimpen en uitzetten van warm en koud, zoals bij de CV vaak het geval is. Maar wie weet wat het wel kan zijn? Het is in ieder geval om gek van te worden.

Hoi Dennis,
Bij mij tikte de waterleiding ook. Bleek aan de terugslagklep in de watermeter te liggen. Sinds ik een nieuwe watermeter heb, is het een heel stuk minder. Het probleem werd bij mij bevestigd door de waterleidingmaatschappij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu