Delonghi 22.110 magnifica s heeft kuren

Vraagsteller

  • #21
Nieuwe pomp zit er in. Een wereld van verschil. Makkelijk klusje met filmpje.
Werkt weer als nieuw, nadat ik de machine eigenlijk voor 80% heb gereviseerd.
Een zeer reparatievriendelijke machine van delonghi. Alles zit zó goed in elkaar.
Heb meteen maar even alle slangen schoongemaakt, plus de uitoop, trolley, zetgroep, binnenwerk, etc.
Er zitten dunne witte harde slangen in voor wateraanvoer en die kun je nieuw kopen, maar met een dun elektradraadje met afwasmiddel, heb je ze zo schoongemaakt.
De dikke siliconenslangen voor koffie e.d., waren ook flink aangekoekt van binnen, schoongemaakt met klein ragertje met zeep.
Krijg nu veel meer koffie in beker dan voorheen, ook meer voorspoelwater. Stoomt ook weer als nieuw.
De lekkage in de overloop van de foto heb ik verholpen met een o-ring, lekt nu niet meer.
Hij is nu 7 jaar oud en sommigen adviseren om brew unit bovenin, te vervangen voor en nieuwe , want daar komen alle lekkages in koekibak en waterbak vandaan.
Zelf ga ik eerst eens nieuwe grote o-ringen kopen, ik vermoed nl, dat als die slijten, er lekkage ontstaat en dan kan de zuiger zelf nog goed zijn.
Als iemand weet hoe die lekkage dan kan ontstaan door de brew unit zélf en niet door slijtage vd o-ring, hoor ik het graag.
 

Vraagsteller

  • #22
Ter info en hulp voor andere delonghi ecam bezitters met dezelfde problemen;

heb drie nieuwe ringen a €1,50 per stuk gekocht en de oude vervangen.
hij lekt nu vrijwel niet meer, een heel klein beetje en dat hoort ook zo.
Oude ringen hebben er 7 jaar in gezetem en waren nog steeds niet poreus, maar eerder wat versleten.
Wat ik ook doe en ook al deed, is steeds na een bakkie, meteen náspoelen.
Zo houdt je het systeem een stuk schoner, want koffieresten drogen op en vervuilen de boel.
Die ringen kosten bij sommige webshops €4,50! trap er niet in, kan veel goedkoper.
Je kunt het systeem nog invetten met oks 1110, maar dat vertrouw ik niet helemaal, ook al zeggen ze dat de ingredienten veilig bij inname zijn. Bovendien zorgen de bonen ook al voor een vettig laagje in de zetgroep.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu