Raamkozijn, ventilatie inbouwen,

Bobbert

  • #1
In verband met een ventilatiesysteem voor, de douche en wcruimte wil ik ventilatieroosters aan mijn kozijnen plaatsen.

Ik weet dat ze er zijn voor op het glas, maar dat glas heb ik vrij recent nieuw laten plaatsen en ik vind dat zonde om nu weer te vervangen om er een rooster op te laten plaatsen.
Mijn schuld, plannen niet goed doordacht. :oops:

Ik meen dat er toch iets is wat tegen of in het kozijn aangeschroefd word? Door middel van een grote sleuf te maken in het hout?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, en vind voornamelijk systemen die op het glas geplaatst worden.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Er zijn inderdaad roosters die in een kozijn gemonteerd kunnen worden. Maar dan moet het kozijn wel voldoende dik zijn.

Er zijn ook roosters voor in de muur. Zowel langgerekt als vierkant/rond.

Je hebt tegenwoordig zelfs een balansventilatiesysteem zonder aanvoerkanalen, dan heb je die roosters in de ramen ook niet meer nodig.
 

Bobbert

  • #3
Heb het nog eens bekeken nu alles rondom afgewerkt is qua binnenmuren.

Geen ruimte meer om wat in het kozijn te maken, ik zal dus toch hier en daar een raam moeten laten vervangen en ventilatie op het raam moeten laten plaatsen :cry:
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Er zijn veel mogelijkheden tegenwoordig. Er is sinds kort een balansventilatie op de markt die geen toevoerkanalen nodig heeft. Als je nu geen roosters hebt, kan dat een zeer mooie oplossing zijn.

Als je wel roosters gaat plaatsen: er zijn roosters met geluidsdemping en kies een glassoort met een lage U-waarde.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu