Lekkende wirhlpool vaatwasser ADG 937

Liek888

  • #1
Ik heb een Whirlpool afwasmachine type adg937 gisteravond stopte hij er plots mee, gaf geen water sprong in storing. Na wat zoeken op internet bleek dit vaker voor te komen bij dit type, plint ervoor vandaan gehaald en onderbak droog gemaakt en de vaatwasser deed het weer.
Helemaal trots op onzelf zette we m weer aan. MAAR.. want er is altijd een maar nu lekt hij, net achteraan de voorkant bovenaan de plint bij het kleine slangetje druppelt er water, nog net geen stroompje als de machine staat te draaien.
Op internet kan ik er niets over vinden bij dit type, weet iemand raad hiermee wat kan ik doen, ik wil het nl niet erger maken dan het op dit moment is.
 

Liek888

  • #2
Ik heb nog even verder gekeken en vond rechtsbovenin een dop met een gat erin. waarschijnlijk is dit de boosdoener waar het water door "ontsnapt" en ik denk langs de wand naar beneden loopt.
ik ga morgen een nieuwe dop bestellen en hoop dat het euvel hiermee verholpen is suggesties blijven welkom :D
 

Henny

  • #3
Lekkage via een gescheurde dop komt wel vaker voor.

bestelnummer dop van mantel, wit, 6,3 cm: 481246278998
(Europart/Beekman: 3.27.14.36-0)
 

Liek888

  • #4
Dank je henny
ik heb de dop inmiddels besteld en hoop m morgen binnen te hebben.
 

Liek888

  • #5
Jippie ik ben helemaal blij het was idd de dop voor 11 euro draait de vaatwasser weer als een zonnetje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu