Gietvloer schuur

Teunuzzz

  • #1
Ik heb een schuurtje 5 x 2 meter. De vorige bewoner heeft geprobeerd hier een vloer in te maken met betontegels. Dit is echter schots en scheef met hoogte verschillen van zeker 5 cm.

Nu hoop ik de huidige vloer te kunnen afdekken met een folie ofzo en er overheen een zelf egaliserende vloer te gieten. De vloer hoeft niet heel hard te zijn, de schuur is voornamelijk voor opslag e.d. maar wel vorst bestendig.

Iemand een idee wat voor een beton/cement ofzoiets nodig heb en hoeveel dit ongeveer zou kunnen gaan kosten?

Of moet ik toch alles eruit halen en uitgraven en dan beton te storten? Dit is voor mij (beginnend klusser) eigenlijk te veel en te moeilijk werk?
 

Geus

  • #2
Als je 5 cm hoogteverschil moet opvangen heb je aardig wat materiaal nodig en het blijft in mijn ogen een beetje een halve oplossing. Het moet vorstvrij, dus ik neem aan dat je daar ook stookt? Waarom dan niet gewoon goed doen en een geïsoleerde vloer aanleggen? Is wel ff werk, maar je bespaart op je stookkosten en krijgt er nooit spijt van. 10 m2 uitgraven is te overzien. Voor de nieuwe vloeropbouw kan je veel zaken zelf doen. Beton en dekvloer storten en egaliseren kan je wellicht laten doen. Dat moet qua kosten ook nog wel te overzien zijn.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Voor een paar weken vorst een isolerende vloer aanbrengen lijkt me iets teveel van het goede.

Ik zou de tegels eruit halen, eventueel aanwezige zwarte grond uitgraven, 15 cm geel zand aanbrengen en de tegels opnieuw leggen, kost ongeveer een dag werk met twee man.

Als er al geel zand onder de tegels ligt dat uitvlakken, afreien en de tegels er weer in leggen, inclusief het leggen van de tegels kost dat ongeveer een halve dag werk met twee man.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu