CV bijvullen - kan vulkraan niet vinden

Mavaam

  • #1
Halloo mensen,

ik ben toe aan het bijvullen van mijn CV, waterdruk duikt bijna onder de 1 bar.
Ik kom er helaas niet helemaal uit, het klinkt eigenlijk best treurig...maar ik kan de vulkraan niet vinden om deze open te draaien....



Rechts van de rode knop zit het vulpunt, slang er even af voor de foto. Nergens zie ik enkel een kraantje. Nu las ik ook ergens een kwartslag draaien, zou dat hier ook het geval kunnen zijn? Was wel een ander merk maar toch, het gaat in mijn geval om een Remeha w23 c.
Beetje huiverig dat ik ga draaien eraan terwijl dat niet de bedoeling is haha

Hoop gauw iets te horen!
Groeten,

Mark
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Graag een foto schuin vanaf de rechterkant waar de rode knop goed op staat.
 

Mavaam

  • #3


Kreeg hem er niet beter op, op het moment, zal het morgen nog eens proberen als het nodig is.
Onder de rode knop zit een schroefdraad aansluiting, hier past de vulslang alleen niet op(beide binnendraads, geloof dat het zo heet). Als ik deze knop open draai komt er wel water uit, enkel staat de leiding hiervan niet in contact met het vat.

Bij de foto die haaks is genomen zie je op de voorgrond de aansluiting waar de vulslang op past. Hier zie je ook ‘het oogje’, ik heb deze een paar kwartslagen open gedraaid, had geen effect.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Rechts van de rode knop zit de vulkraan. de dop er af draaien en de slang met een 3/4/" wartel hierop aansluiten.
Draai de wartel niet vast, zet de kraan van de waterleiding iets open zodat de lucht uit de slang kan, anders krijgt u de lucht in de installatie.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #5
De afsluitdop van de vulkraan heeft een de voorzijde een verhoging die precies past op het uit stekende deel boven op de kraan. Als je die een kwartslag draait staat de kraan open.
Op de eerste foto zie ik dat het rubbertje dat in de afsluitdop hoort nog voor de vulopening zit. die moet je even weghalen en weer in de afsluitdop drukken.

Voor het vullen laat je de slang eerst vollopen en dan sluit je hem aan en dan draai je de kraan een kwart slag open.
 

Mavaam

  • #6
Gedaan, maar dan?
Ik lees overal ‘draai dan de vulkraan open’, er zit hier nergens een hendeltje voor. Ik heb dat deel met het oogje een kwartslag gedraaid, werkt ook niet.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Je moet niet dat deel met het oogje een kwart slag draaien maar het uitstekende deeltje er bovenop en dat doe je met de dop van de vulkraan die daar precies op past.
 

Mavaam

  • #8
Ja dankje Frank haha, had jouw eerste reactie net gemist. Dat is dus opgelost.

Je had het ook over een rubbertje, is dat dat zwarte rondje? Krijg er totaal geen grip op om het eruit te halen, voelt ook nogal hard voor rubber.

Quote verwijderd, mod
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #9
OK, kan zijn dat ik me vergis over dat rubbertje. Op de foto lijkt het zo, maar het kan ook gewoon de metalen kogel van de kraan zijn die op de foto op een rubbertje lijkt.

Het komt namelijk wel eens voor dat het rubbertje uit de dop voor de kraan blijft zitten ipv in de dop.
 

Mavaam

  • #10
Ik ben het gewoon gaan proberen om te vullen en het is gelukt!
Bedankt!
 

Freekcv

  • #11
Mag ik vragen waarom er een dop in het overstort ventiel ( rode dop) zit??
Dit is een beveiliging die nu uitgeschakeld is!
 

Mavaam

  • #12
Geen idee, je doelt dan denk ik op de dop aan de onderkant? Misschien geplaatst als soort afsluitdop?

Dus die kan er wel af?
 

Marcn88

  • #13
Ik denk dat uw expansievat defct is omdat de overstort is afgedopt, zet de verwarming is op 25 en controleer de druk is na een minuut of 20 is deze erg gestegen dan is uw vat defect en dient vervangen te worden een overstort ventiel mag nooit afgedopt worden
 

Mavaam

  • #14
Druk is maar klein beetje gestegen, niet noemenswaardig eigenlijk.

De verwarmingen zijn ook niet warm geworden, krijg ook geen warm water meer :/
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #15
Maakt niet uit of de druk hoger wordt, een overdrukventiel mag nooit afgedopt worden, de dop eruit draaien dus, blijft hij lekken dan het overdrukventiel vervangen.
 

Mavaam

  • #16
Dop is er af.

Warm water krijg ik ook maar een paar minuten, dan pas weer na een paar uur. Zal maar eens iemand gaan inschakelen,
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu