AEG Lavamat 64840L deur wil niet open.

Aloin

  • #1
De deur van mijn wasmachine wil niet open.
Van mijn AEG Lavamat 64840L wil de deur niet open.
Nadat het wasprogramma (elk programma) klaar is, de timer op 0 staat (knippert) en de wasmachine piept blijft de deur toch gesloten.
Ik probeer dan met het programma pompen de deur ontsloten te krijgen maar dat wil nu niet meer. Ik hoor het geluid van de pomp en na 2 minuten piept de wasmachine en staat de timer op 0 maar nog steeds wil de deur niet openen.
Ik heb gezocht in dit forum naar een manier om de deur te openen . Voor andere wasmchines staan er verwijzingen naar een noodontgrendeling. Die kan ik niet vinden, noch in de handleiding, nog op de wasmachine zelf.
Weet iemand of er toch een noodontgrendeling op deze wasmachine is?

Als ik de deur open heb, ga ik de soda methode proberen. Die kende ik nog niet.
Alvast bedankt voor je reactie!
groet.
 

Mark1980

  • #2
Hoi,
Kijk onder bij het klepje van de afvoerpomp als je het klepje opendoet zie je daarachter de ontgrendeling die je met een muntje of iets dergelijks kan draaien waardoor de deur open gaat.

Gr Mark.
 

Kees kit

  • #3
Helaas,deze heeft geen nood ontgrendeling ,is wegbezuinigd .
slot blijft hangen, probeer het een paar keer , vaak gaat hij dan wel open.
beetje met de greep te keer gaan wil ook wel eens helpen
 

Manualo

  • #4
Geen noodontgrendeling?

Op het duitse forum Teamhack staat deze aanwijzing, sinds kort is de tekst ook in het Nederlands beschikbaar.

In veel gevallen lukt het zo om de machine voor nood te openen, maar bij sommige modellen wil het ook zo niet. Proberen kan altijd. :wink:
 

Kees kit

  • #5
Respect, lijkt een goeie tip :prima:
 

Johnie

  • #6
Is het greepje aan de achterkant niet afgebroken
kijk dan effe of je met een dun iets er tussen kunt om het haakje te openen
 

Aloin

  • #7
Uiteindelijk heb ik 's ochtends de stekker van de wasmachine uit het stopcontact gehaald, aan het eind van de dag kwam ik thuis en kon ik de deur openen zonder iets speciaals te doen.
Dus ik denk dat je bij deze type machines een beetje geduld moet hebben. Ik denk niet dat je uren hoeft te wachten. Het kwam bij mij echter zo uit.

Bedankt voor alle reacties! :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu