3x 1.2W LED spots oude trafo vervangen

Gerritb

  • #1
Onder keukenkastjes heb ik 3 halogeen-lampjes in spotjes ooit vervangen voor 3x 1.2W led-lampjes (Megaman G4 MM06108). De oorspronkelijke trafo van meer dan 20 jaar oud heb ik laten zitten en dat werkte wonderwel met een simpel klik-aan-klik-uit stopcontact. Zie foto's:




Nu zijn 2 van de 3 ledlampjes kapot gegaan. Ik vermoed omdat die trafo eigenlijk niet past bij led. Het derde lampje houd (nog) dapper stand.

Hoe kan ik dit beter doen? Ik wil de 3 spotjes liefst helemaal laten zitten. Dimmen is niet nodig, wel wil ik de spotjes nog steeds met een KIKA stopcontact aan/uit zetten.
Kan ik dan deze drie 12v-draden (zie eerste foto) aansluiten op een eenvoudige LED-driver, die ik via een KIKA-ontvanger aan/uit schakel? Alvast dank voor de hulp!
 

PBB

  • #2
Heey,

Hier hadden wij thuis ook last van. We hadden ook zon oude trafo staan. Met de trafo zelf is eigenlijk niks mis. Alleen door de hoge spanning gingen bij ons regelmatig ledlampen stuk. Dit hebben we opgelost door de trafo te vervangen door een universele AC/DC adapter - regelbaar 5 tot 15V te plaatsen. Deze heb ik terug gedimt tot 9v. De verlichting brand hier nu al 3 jaar probleem loos.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu