Verven eiken keukendeurtjes

Charly

  • #1
Met wat voor verf kan ik mijn eiken keukendeurtjes het beste overschilderen.
Dacht zelf aan een witte kleur. Oppervlak is zeer glad. Ik heb aan de binnenkant van een deurtje een test gedaan met witte beits nadat ik het oppervlak vetvrij heb gemaakt. Maar krijg het niet dekkend. Wie kan mij raad geven wat te doen?

:cry:
 

EdP

  • #2
Het klinkt alsof je "eiken" keukendeurtjes voorzien zijn van een kunststof toplaag.
Als dat waar is, zou je een kunststof primer moeten aanbrengen en vervolgens een geschikte verf aanbrengen.
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #3
Ik dacht meer dat er vernis zou kunnen opstaan, maar Ed kan zeker gelijk hebben.

Beits is er in semi-transparante en dekkende vorm.
Wat wil je eigenlijk bereiken als ik vragen mag?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Wat dacht je van een andere kleur :?
 

EdP

  • #5
Waarschijnlijk doelt onze gewaardeerde schildervriend op: welk effect wil je bereiken? Houtnerf? Dekkend wit?
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #6
Juist Ed... :oops:
 

Charly

  • #7
Hoe kan ik zien of de deurtjes voorzien zijn van een kunststof of een vernis laag.

Kan kunststof primer zowel over kunststof als vernis worden aangebracht?
Na behandeling moeten de deurtjes dekkend wit zijn. Houtnerf is niet belangrijk.
Deurtjes schuren en blank maken is geen optie te veel werk (hoekjes en randjes).
Welke kleur is tegenwoordig in de mode?
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #8
Heb je toevallig geen foto van de deurtjes?
De kans is groot dat het voleiken deurtjes zijn met een gespoten vernislaag erover, in kunststof is eerder ongebruikelijk denk ik.

Dekkend schilderen zou ik met een krasvaste synthetische verf doen na ontvetten en opschuren;
Als je echt niet wil schuren (is toch plezant? :mrgreen: ) kan je aan een hechtprimer denken, maar beter is toch opruwen zodat er een betere mechanische hechting tussen de lagen ontstaat.

Met kunststof dezelfde werkwijze, doch opletten dat je niet door de toplaag schuurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu