Verven deuren

Sterredag

  • #1
Hoi hoi,

Ik heb een vraagje, mijn moeder is namelijk de deuren opnieuw aan het verven, dat zijn van die woningbouw deuren (dus redelijk glad oppervlak) die egaal geverfd waren in een lichte kleur.

Ze heeft de deuren licht opgescheurd en schoongemaakt en opnieuw geverfd met een gele kleur (beetje oker geel)

Nu is het geval dat ze de deuren niet egaal van kleur krijgt, ze blijft vlekken zien. Inmiddels heeft ze 5 x een nieuwe laag gegeven, en het met roller en met kwast geprobeerd in de hoop dat dat laatste misschien beter zou werken. Helaas, niet geslaagd.

Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen, of wat hier aan te doen is??
 

Fiesiekus

  • #2
Welke soort/merk verf? Ondergrond goed ontvet? Foto?
 

Chathanky

  • #3
Verf goed geroerd voor aanvang?
 

Sterredag

  • #4
Ga ik vragen :) het soort/merk verf

goed geroerd opzeker, en ontvetten en licht opgeschuurd ook. Nog andere vragen die ik eventueel kan stellen om haar hiermee te helpen ?? zal vragen of ze er een foto van kan maken en door kan sturen, ze alleen niet zo comptechnisch
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Die "woningbouwdeuren", zijn dat kunststofopdekdeuren ( met paumellescharnieren zodat de deuren er makkelijk uigelicht kunnen worden? )

Zo ja, is er dan een HECHTPRIMER aangebracht alvorens te gaan aflakken? Is er watergedragen of terpentine verf gebruikt?
 

Sterredag

  • #6
De deuren waren al 2 x eerder geverfd, daaroverheen is de nieuwe verf gegaan, na licht opschuren, verf was niet op terpatinebasis.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #7
Zo komen we niet echt verder: voordat de deuren opnieuw zijn geschilderd, is de oude laag toen vzv een HECHTPRIMER?
 

Sterredag

  • #8
Nee dat is niet gebeurd, wat is eigenlijk hecht primer?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #9
Een hechtprimer zorgt ervoor dat onstabiele ( kunststof ) ondergronden gestabiliseerd worden.

De wat oudere Woningbouwdeuren zoals u ze noemt ( ik neem aan dat het opdekdeuren zijn ? ) hebben bijvoorbeeld kunststof randen op de zijkanten. Als u van alkydhars naar watergedragen overstapt moet u of de oude laag volledig mat schuren, of goed schuren en er een watergedragen hechtprimer opzetten. Op deze randen hecht de verf slecht zonder hechtprimer.

Daarver kunt u met een watergedragen ver aflakken.

Nu met 5 lagen op de deur zou ik eerst de verf goed doorlaten drogen ( geef het maar een weekje rust ) en dan of volledig mat schuren en reinigen / of grondig schuren en er een hechtprimer overheen zetten.

Voorts onstaan er ook vlekken in de deuren indien er op sommige delen te veel verf aangebracht is en op andere te weinig, en er voor het aflakken met watergedragen verf niet goed is ontvet.

Gebruik een 15 cm brede lakviltroller / schuimplastic-lakroller bij watergedragen verf.
 

Sterredag

  • #10
Het zijn idd van dat soort deuren.

Hartstikke bedankt voor deze tip, ik zal het doorgeven en dan moet het wel lukken lijkt mij. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu