Verschil tussen merken glas zichtbaar?

Wamelis

  • #1
Dag mensen,

Een tijdje geleden is een stapel glas geleverd voor de hele gevel. Die levering was incompleet, en nu het eindelijk tijd is voor plaatsing moet ik gaan bijbestellen.

De eerste levering was HR++ 5/12/8, van Glaverbel. Ik weet niet welk type van Glaverbel het precies is geweest.

Kan ik nu elk willekeurig merk glas bijstellen, zolang het maar dezelfde dikte is? (Ik kan het makkelijkst aan Isolar komen.)
Of loop ik dan risico op kleur- of helderheidsverschillen, en kan ik beter proberen om hetzelfde type te achterhalen als de eerste levering?

Dank,
Wim
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Dat gaat moeilijk worden. Had u 1 etiket van de voorgaande partij bewaard dan was het type duidelijk geweest.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Dat moet de leverancier toch nog weten ?
 

Wamelis

  • #4
Het glas is nog een restant van de foute aannemer waarmee deze verbouwing een paar jaar geleden begonnen is. Informatie is niet meer te achterhalen, en ik heb nooit etiketten gehad.

Destijds heb ik geprobeerd om direct bij Glaverbel te achterhalen wat het is, met de informatie die binnen in de ruit gestanst zit. Maar dat lukte niet, dat willen zeggen, na toezegging om het uit te zoeken bleef het stil... na x telefoontjes heb ik het opgegeven.

Ik vermoed dat het óf standaard Thermobel, óf Phonibel is (de opdracht was hr++ geluidsisolerende beglazing, vandaar de dikkere bladen).

Maar uit jullie reacties begrijp ik dat er inderdaad kleurverschillen zijn tussen glasmerken?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Niet tussen glasmerken, maar in de uitvoeringen, dus de keuze van de consument.

Met een etiket bedoel ik dus de raamsticker die op ELK dubbelglas wordt meegeleverd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu