Winkel neemt geen laminaat retour

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enkele weken geleden prima laminaat besteld bij een laminaatwinkel in Almere. In de winkel had ik de medewerker een plattegrond gegevens van mijn woning.

Enkele dagen later werd ik gebeld. Het laminaat kon per direct geleverd worden en zij adviseerden mij 70 m2. Ik ging op goed vertrouwen akkoord. Echter na het leggen bleek dat ik nog zo'n 10 m2, 4 onaangebroken pakken over had. Hiermee ben ik teruggegaan naar de winkel maar die wil ze niet terugnemen omdat het product speciaal voor mij besteld zou zijn.

Ik vind dit belachelijk. Laminaat moet toch altijd besteld worden? Daarnaast is de betreffende 70 m2 voor mij berekend. Vervolgens contact opgenomen met het hoofdkantoor in Zaandam. Deze melden mij hetzelfde.

Is dit een normale gang van zaken in de laminaat branche? Wat raden jullie mij aan?
 
U had zelf ook de oppervlakte kunnen berekenen voordat U akkoord ging met 70 m2. De maten op de tekening hebben nog wel eens de neiging af te wijken van de werkelijkheid. Waarschijnlijk heeft u ook getekend voor akkoord voor de bestelling. Dit wordt een welles nietes spelletje tussen U en de leverancier. Helaas voor U gaat U dit waarschijnlijk verliezen.

De leverancier heeft geen verplichting om laminaat terug te nemen. Koop is koop geldt in dit geval.
 
In het vervolg gewoon eerst zelf nadenken en dan pas klagen, dat kan overigens het best bij een consumentensite en niet op een klussite.
Succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Heb je problemen met wachtwoorden of reset, stuur een mailtje naar info a p e n staartje klusidee nl Nog niet geregistreerd? Registreer nu
or Log in via
Back
Bovenaan Onderaan