Verchroomd koperen buis goed te buigen?

Fro123

  • #1
Hallo, ik heb een paar verchroomd koperen buis van 15mm die is bedoeld voor de toevoer en afvoer van een designradiator in de badkamer. Ik wil in die buizen een haakse bocht buigen, met een buigijzer.

Mijn vraag: gaat dat mooi worden? Of zal door de 'rek' in de buitenbocht het koper door het verchroomde laagje heen komen?


Edit: buis is 15mm, geen 12mm.
 
  • Klusservice
    Klusidee
    Klusidee helpt je met het vinden van een klusoplossing! Kom je er zelf niet uit en heb je een vakman nodig schakel dan de klusservice van Klusidee in. Direct een vakman inschakelen
  • Kees

    Vaste Beantwoorder
    • #2
    Persoonlijk zou ik gaan voor een verchroomd knietje knel 12 mm 90°.

    12 mm lijkt me nogal dun voor een radiator, waarom juist 12 mm? 15 mm zou naar mijn idee meer voor de hand liggen.
     

    Fro123

    • #3
    Hallo Kees, dank voor je bericht. Ik ga kijken naar een verchroomd knietje.

    (Het is trouwens wel degelijk 15mm buis. Mijn fout. Ik heb mijn bericht aangepast.)
     

    Cvolieboy

    Specialist Verwarming
    • #4
    Het ligt aan het buigijzer wat je gebruikt.
    Heeft het een grote straal of een kleine buigmaat.

    Heeft het een wiel of een glijstuk.

    Probeer het op een stukje pijp en spuit het in met teflon spray zodat de buis goed glijd.

    Vr Gr
     

    Login

    Je wachtwoord vergeten?
    Nog niet geregistreerd? Registreer nu